| امروز شنبه, ۳ تیر , ۱۳۹۶ |
سرخط خبرها:

پرونده؛


نظریه‌های تولید علوم انسانی اسلامی

پرونده تولید علوم انسانی اسلامی که اکنون پیش روی شماست بررسی سیزده نظریه در تولید علوم انسانی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه در پرونده تولید علوم انسانی اسلامی که اکنون پیش روی شماست، شانزده نظریه در تولید علوم انسانی اسلامی مورد بررسی و بازخوانی قرار گرفته است. این نظریه ها مهمترین نظریه ها مطرح شده در این باب هستند.

*تحقیقات قرآنی علامه طباطبایی مهمترین گام تولید علوم انسانی اسلامی

*ابراهیم فیاض راهکار اسلامی کردن علوم را در مردمی کردن آنها می داند

*دین می‌تواند در عرصه‌ وضع نظریه‌های علم حضور داشته باشد

*آیت الله مهدوی کنی، از نظریه پردازی پیچیده و گنگ ابا داشت

*مشکل اصلی علوم انسانی غربی از نگاه علامه جعفری نادیده گرفتن «من انسانی» است

*خودباوری، گام اساسی مد نظر شهید مطهری برای تولید علوم انسانی اسلامی

*شهید صدر بر روش اجتهادی در کشف و استخراج حقایق از متون دینی تأکید می‌کرد

*نظریه‌پردازی در منطقه‌الفراغ/ روش علمی محمود بستانی در اسلامی کردن علوم انسانی

*آیت الله عابدی شاهرودی، علم دینی را به دو قسم خاص و عام تقسیم کرده است

*تحقق علم دینی برنامه‌ریزی تعلیم و تربیتی درازمدت می‌طلبد

*خسروپناه معتقد است نمی‌توان به الگوی واحدی برای تولید علم دینی اکتفا کرد

*علمی که محصول اراده معطوف به حق باشد، علم حق (دینی) است

*مدل تأسیسی علم دینی در دیدگاه دکتر خسرو باقری

*علم ذاتاً با دین تعارضی ندارد

*جامعیت اسلام اقتضاء می کند هر علم نافع برای جامعه اسلامی را علم دینی بخوانیم

*اسلامی‌سازی علوم انسانی از دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی

 انتهای پیام/

کد خبر : 30517
تاريخ ثبت خبر : ۷ مهر ۱۳۹۵
ساعت بارگزاری خبر : ۱۱:۳۱
برچسب‌ها, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)