| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یادداشتی از محمد سرشار؛


کدام کالای ایرانی را بیشتر حمایت کنیم؟

تولید برند خارجی در ایران، تولید برند ایرانی با سرمایه خارجی، تولید برند ایرانی با طراحی خارجی و تولید برند ایرانی با کارگر خارجی به رونق اقتصادی کشور کمک می کند اما کالای ایرانی نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، محمد سرشار نویسنده و فعال فرهنگی در یادداشت کوتاهی به شعار امسال یعنی حمایت از کالای ایرانی پرداخته است:

اولین پرسش فعالان فرهنگی در سال حمایت از کالای ایرانی این است که چه کالایی ایرانی است؟
آیا برند ترکیه‌ای پوشاک که در ایران تولید میشود، کالای ایرانی است؟
آیا برند ایرانی لوازم خانگی، که همه قطعاتش در چین تولید میشود، کالای ایرانی است؟
آیا روغن خوراکی که با سرمایه سعودی در ایران تولید میشود، کالای ایرانی است؟

به طور کلی می توان پاسخ تولید هر کالایی که به رونق اقتصادی در ایران کمک کند؛ باید مشمول حمایت ایرانیان باشد.

اما به نظر می رسد در سال جاری، اولویت با کالاهایی است که چهار ویژگی اساسی داشته باشند:
۱_ نمانام (برند) ایرانی داشته باشند؛
۲_ با سرمایه ایرانی تولید شده باشند؛
۳_ به دست طراحان ایرانی طراحی شده باشند (فناوری تولید ممکن است وارداتی باشد)؛
۴_ به دست کارگر ایرانی ساخته شده باشند.

مجموعه کالاهایی که در نمایشگاه سال «حمایت از کالای ایرانی» عرضه شدند و رهبر معظم انقلاب از آنها دیدن کردند؛ این چهار ویژگی اساسی را داشتند.

طبیعتاً تولید برند خارجی در ایران، تولید برند ایرانی با سرمایه خارجی، تولید برند ایرانی با طراحی خارجی و تولید برند ایرانی با کارگر خارجی به رونق اقتصادی کشور کمک می کند و کاری پسندیده است اما اولویت با کالاهایی است که چهار ویژگی بالا را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر : 68680
تاريخ ثبت خبر : 7 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 09:50
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)