| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب وقف اموال غیرمادی در حقوق ایران و فقه امامیه منتشر شد

کتاب وقف اموال غیرمادی در حقوق ایران و فقه امامیه با مطالعه تطبیقی بر فقه اهل سنت و حقوق انگلیس تألیف محسن آقاسی چاپ و منتشر گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع)، کتاب وقف اموال غیرمادی در حقوق ایران و فقه امامیه با مطالعه تطبیقی بر فقه اهل سنت و حقوق انگلیس تألیف محسن آقاسی چاپ و منتشر گردید.

این اثر که در پنج فصل به رشته تحریر درآمده است به بررسی مباحثی چون وقف اموال غیرمادی در حقوق ایران و فقه امامیه استفاده از وحدت ملاک در عقود مشابه و بررسی وقف اموال در فقه عامه پرداخته شده است.

در معرفی اجمالی این اثر می‌توان گفت: وقف یکی از نهادهای اقتصادی است که با اهداف خیرخواهانه از آغاز زندگی مدنی بشر با او همراه بوده است. افراد در جوامع مختلف و در زمان‌های متفاوت منافع اموال خود را به‌‌صورت وقف در اختیار همگان قرار می‌دادند و این امر سبب شد تا در تمامی ازمنه از واقفان به نیکی یاد گردد، لیکن، وقف به‌ویژه در خصوص اموال غیر‌مادی از مباحثی است که در آثار حقوق‌دانان مهجور مانده و جایگاه واقعی خود را نیافته است.

به همین دلیل، ضرورت پرداختن به این نهاد حقوقی بسیار مهم و در خور توجه است و در جامعه امروزی که حقوق مالکیت‌های معنوی جایگاه خاصی در بین افراد پیدا کرده است، پرداختن به مسائل و نهادهای مربوط به آن، از‌جمله وقف آن‌ها ضروری می‌نماید.

در نتیجه با توجه به مقتضیات زمان و مکان و شرایط و اوضاع و احوال روز می‌بایست در مصادیق و قوانین موضوعه وقف، بازنگری لازم صورت گیرد تا به‌این‌وسیله بتوان درباره مسائل مستحدثه‌ای مانند وقف اموال غیر‌مادی، مثل سهام شرکت‌ها مباحثی را مطرح نمود.

انتهای پیام/

کد خبر : 37543
تاريخ ثبت خبر : 5 دی 1395
ساعت بارگزاری خبر : 15:54
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)