| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «نظریه ایمان در عرصه کلام و قرآن» منتشر شد

کتاب «نظریه ایمان در عرصه کلام و قرآن» نوشته محسن جوادی ، عضو هیئت علمی دانشگاه قم به همت دانشگاه معارف اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی نشر معارف، چاپ دوم کتاب « نظریه ایمان در عرصه کلام و قرآن»، نوشته محسن جوادی، عضو هیئت علمی دانشگاه قم، از سوی انتشارات دانشگاه معارف اسلامی منتشر شد.

ph

کتاب «نظریه ایمان در عرصه کلام و قرآن»، شرح ماجرای ایمان در کلام مسیحی و کلام اسلامی است؛ تا از رهگذر آشنایی با بحث و جدل های کلامی، چشم اندازهای نوینی فرا روی خواننده قرار دهد.

کتاب حاضر در سه فصل، با عناوین «ایمان در کلام مسیحی»، «ایمان در کلام اسلامی» و «ایمان در قرآن» تدوین شده است.

فصل اول، به بیان آرای چهره های اصلی کاتولیک (آکویناس) و پروتستان (لوتر) به علاوه تحلیل های جدید کاتولیکی (پاسکال و جیمز) و پروتستانی (پل تیلیخ و جان هیک) می پردازد.

فصل دوم، ابتدا آرای متکلمان خارجی (خوارج) در باب ایمان را بیان می کند و سپس دیدگاه مرجئه را مطرح می کندو با اشاره ای اجمالی به مسلک حنفی – ماتریدی – به طرح دیدگاه متکلمان اشعری، شیعی و معتزلی می پردازد. در توضیح دیدگاه هر فرقه موضوعاتی مطرح می شوند از جمله: تعریف ایمان (ماهیت ایمان)، افزایش و کاهش آن، متعلَّق آن، اختیاری بودن آن، ایمان مقلَّد، احکام مؤمن، تفاوت ایمان و اسلام و استثنا در آن.

در فصل سوم، ارائه تصویری قرآنی از ایمان، متعلَّقات آن و برخی فواید و برکات آن مورد نظر است. و از جمله موضوعاتی که در این فصل آمده است: امر به ایمان و نهی از کفر، ایمان و معرفت، ایمان و عمل، غیبت، معاد، رسالت، درجات ایمان و درجات مؤمنان است.

کتاب «نظریه ایمان درعرصه کلام و قرآن »، با شمارگان به قیمت ۱۱۰۰۰ تومان در ۲۹۹ صفحه در قطع رقعی از سوی انتشارات دانشگاه معارف اسلامی چاپ و روانه بازار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 32272
تاريخ ثبت خبر : 24 مهر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 15:16
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)