| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «غایت‌شناسی اخلاق فلسفی و اخلاق عرفانی» منتشر شد

کتاب «غایت شناسی اخلاق فلسفی و اخلاق عرفانی؛ مقایسه آراء ابن سینا و ابن عربی» به قلم دکتر محمدرسول روزبه و به همت نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیل طلیعه، کتاب «غایت شناسی اخلاق فلسفی و اخلاق عرفانی؛ مقایسه آراء ابن سینا و ابن عربی» به قلم دکتر محمدرسول روزبه منتشر شد.

کتاب «غایت شناسی اخلاق فلسفی و اخلاق عرفانی» ابتدا معنای غایت از دیدگاه متفکران مسلمان را بیان می کند و رابطه آن را با نظام اخلاقی اسلام تبیین می کند. در ادامه تلاش می‏ شود دیدگاه هنجاری نظام اخلاقی اسلام و نسبت آن با غایت و غایت‏گرایی تبیین شود.
در ساختار کلی کتاب، دو مکتب اخلاقی فلسفی و عرفانی و مبانی نظری مختلفی که این دو نظام اخلاقی بر آنها استوارند، معرفی می شوند و پس از آن غایت اخلاق در دو رویکرد فلسفی و عرفانی در مکتب اخلاق اسلامی و آثاری که بر اخلاق و نظام اخلاقی برجای می ‏گذارند ـ با تأکید بر دیدگاه دو اندیشمند بزرگ فلسفه و عرفان یعنی ابن ‏سینا و ابن ‏عربی ـ بررسی می شود و دو دیدگاه و جستجوی نقاط مشترک و نقاط اختلافی دو دیدگاه و تعیین نقاط ضعف هر دیدگاه و نسبت آنها با دیدگاه اسلامی مقایسه می شود. در این کتاب به آراء سایر اندیشمندان فلسفه و عرفان نیز اشاره شده است.
کتاب «غایت شناسی اخلاق فلسفی و اخلاق عرفانی؛ مقایسه آراء ابن سینا و ابن عربی» در ۲۹۶ صفحه در قطع وزیری به قیمت ۱۵هزار تومان و به همت نشر معارف روانه بازار فروش شده است.
انتهای پیام/

کد خبر : 52178
تاريخ ثبت خبر : 7 شهریور 1396
ساعت بارگزاری خبر : 14:41
برچسب‌ها:, , , , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)