| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


کتاب « علم و دین و علم دینی » منتشر شد

کتاب «علم و دین و علم دینی» به کوشش ابراهیم دادجو از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلیعه ؛ این کتاب از مقالات متفرق در محور کلی «علم و دین» است. ارتباط میان علم و دین، یکی از مباحث بسیار مهم کلام جدید و نیز فلسفه دین می‌باشد که ماهیتی میان رشته ای دارد و برای حل آن باید دادها و اطلاعاتی از بسیاری از دانش‌ها را در نظر گرفت. بی تردید، معرفت شناسی در این میان، اطلاعات کلیدی را فراهم می آورد و زاویه جدیدی برای بررسی این مسئله در اختیار می گذارد. دیدگاه‌های متفاوتی که در تاریخ این بحث مطرح شده اند، هر یک بر مبانی معرفت شناختی خاصی تکیه می زنند و نگاه معرفت شناسی خاصی به علم و یا به دین دارند.

برخی موضوعات این کتاب عبارتند از: «مسئله ارتباط علم و دین در جهان اسلام»، «معجزه و استنتاج بر اساس بهترین تبیین»، «تعامل علم و دین از دیدگاه اقبال لاهوری»، «دین و علم: اعلام و کشف تسخیر الهی»، «مجاری شناخت و ضرورت گفت و گوی علم و الهیات»، «فضا و زمان در اندیشه کانت»، «موضوع و معنای علیت نزد هیوم»، «ابطال برخی از افسانه ها درباره شکاف میان الهیات و علم در قرن نوزدهم»، «تکامل داروینی و فلسفه علم قرن نوزدهم بریتانیا»، «نگرشی انتقادی بر اصل موجبیت علی در فیزیک کلاسیک» و «فلسفه اسلامی و علم و دین از دیدگاه آلبرت اینشتین».

این کتاب به کوشش ابراهیم دادجو با شمارگان۳۰۰ نسخه، ۸۲۹ صفحه و قیمت ۵۰۰۰۰ تومان منتشر شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه فصلنامه به نشانی: تهران، تقاطع بزرگراه شهید مدرس و خیابان شهید بهشتی، پلاک ۵۶ مراجعه کرده و یا با تلفن: ۸۸۵۲۰۵۶۲- ۸۸۵۲۰۲۷۴ ۰۲۱ تماس بگیرند.

منبع : سدید

انتهای پیام /

کد خبر : 9433
تاريخ ثبت خبر : 7 شهریور 1394
ساعت بارگزاری خبر : 11:36
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)