| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء منتشر شد

عاشورا انقلابی بوده و خواهد بود که بهره‌هایش را پایانی نیست و مکتبی بوده و خواهد بود که چشمه‌ پُرآبش خشک نمی‌گردد و یادی بوده و خواهد بود که هر زمان نو و تازه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی دفتر نشر معارف، کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء منتشر شد. در این اثر می خوانید: عاشورا انقلابی بوده و خواهد بود که بهره‌هایش را پایانی نیست و مکتبی بوده و خواهد بود که چشمه‌ پُرآبش خشک نمی‌گردد و یادی بوده و خواهد بود که هر زمان نو و تازه می‌شود… ولی جایگاه انقلاب‌های تحول‌آفرین اینگونه است که به مرور زمان، تفسیر اشتباه، پیامشان را تحریف می‌کند یا از آن‌ها در جهاتی که با اهداف و آرمان‌هایشان هم‌خوانی ندارد سوءاستفاده می‌‌شود و عاشورا، این مکتب جاودانه، نیز از جعل و تحریف در امان نبوده است، از این رو پیوسته نیاز به مراقبت هوشیارانه‌ای در برابر تحریف ‏ها و جعلیات دارد. متأسفانه انقلابی که پرچم اصلاح را برافراشت و عنوانش «فقط برای اصلاح در امت جدّم قیام کرده‌ام…» بود، نیازمند بازخوانی مجدد، اصلاح بعضی از شیوه ‏های احیای خود و تفسیر مفاهیم و تبیین مقاصدش گشته است.

%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8

موضوعات این کتاب «عاشورا» نوشته احمد حسین الخشن در راستای همین اصلاحاتی است که از جعل و انحراف افکار پرده ‌برمی‌دارد. بخش اول به پاره‌ای از مفاهیم ساختگی‌ای که انقلاب حسینی در اصلاح آن‌ها نقش ایفا کرده است می‌پردازد و بخش دوم از اهداف و شیوه‌های احیای عاشورا سخن می‏ گوید.

کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء، تألیف شیخ احمد حسین الخشن (لبنان) و ترجمه محمود اسدی در ۱۵۲ صفحه و قطع رقعی با قیمت ۶۵۰۰ تومان منتشر شده است و هم اینک در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر : 36397
تاريخ ثبت خبر : 23 آذر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 10:48
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)