| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:


کتاب «درآمدی بر فلسفه اسلامی» به چاپ دوازدهم رسید

کتاب «درآمدی بر فلسفه اسلامی» نوشته عبدالرسول عبودیت عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به چاپ دوازدهم رسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، این کتاب از سلسله مباحث اندیشه‏ های بنیادین است که با هدف آشنایی اجمالی با فلسفه اسلامی بر مبنای آرای ابن سینا و ملاصدرا نگارش یافته است.

کتاب دارای یک مدخل و پنج بخش است. در مدخل تعریف فلسفه، موضوع روش تحقیق در فلسفه و ارتباط آن با دیگر علوم مطرح شده است. در بخش های اصلی کتاب، مسائل فلسفه اسلامی تحت عناوینی چون مواد ثلاث، علت و معلول، جوهر و عرض، حرکت و خداشناسی بحث شده و در پایان هر بحث، تعدادی پرسش متناسب با مطالب طرح شده است. نویسنده در بیان مباحث، افزون بر ذکر مثال های ملموس و آشنا، از نمودارها و تصاویر مناسب استفاده کرده و نوآوری هایی در طبقه ‏بندی موضوعات دارد.

درک عقلانی آگاهانه، مهمترین عامل ترجیح یکی از راه‌های پیش روی آدمی در دوراهی‌هاست که می‌تواند اورا به کمال و سعادت برساند و همین عامل، راز برتری و اشرفیت انسان است. دستیابی به این مهم، درگرو شناسایی حقیقت انسان، ابعاد وجودی او، آغاز و انجام، کمال و سعادت نهایی اوست و شناخت انسان مبتنی بر اصولی است که در هستی‌شناسی تبیین می‌شود و ارزیابی این شاخه‌ها در قلمرو معرفت‌شناسی صورت می‌پذیرد.

کتاب حاضر، ویرایش جدیدی از هستی‌شناسی است؛ اما چون به بحث خداشناسی می‌پردازد، عنوان «درآمدی بر فلسفه اسلامی» بر آن گذاشته شده است.

کتاب «درآمدی بر فلسفه اسلامی» نوشته عبدالرسول عبودیت در ۳۱۲ صفحه، به بهای ۱۹۰۰۰ تومان توسط موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 62562
تاريخ ثبت خبر : 28 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 13:13
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)