| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛


کتاب «تأملات فلسفه سیاسی در ایران معاصر» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «تأملات فلسفه سیاسی در ایران معاصر» نوشته «مرتضی یوسفی راد» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، «محمد پهلوانی» مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «تأملات فلسفه سیاسی در ایران معاصر» اظهار کرد: فضای فکری و سیاسی – اجتماعی ایران معاصر به دلیل ورود افکار و ایدئولوژی های عصر مدرن و پیدایش مطالبات جدیدی که با اقتضائات سنت فکری و اعتقادی جامعه ایران متفاوت بوده، عالمان و متفکران اسلامی را به تأملات فلسفی خاصی در مفاهیمی چون عدالت و آزادی و قانون و شریعت واداشت.

وی گفت: این تأملات در این نوشتار به دو مقطع انقلاب مشروطه و پهلوی دوم تا انقلاب اسلامی تقسیم شده اند. در مقطع اول تأملات عقلی صورت گرفته از آشفتگی معنایی و مبنایی برخوردار بود اما در مقطع دوم فیلسوفان به دلیل برخورداری از مبادی و مبانی استوار با چالش های پیش آمده مواجهه ای محکم تر و با انسجام تر داشتند و از طریق انقلاب اسلامی زمینه ها و بسترهای نظری و مبنایی نظم جدیدی را فراهم ساختند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی کتاب «تأملات فلسفه سیاسی در ایران معاصر»  پرداخت و گفت: این کتاب نوشته «مرتضی یوسفی راد» است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: کتاب «تأملات فلسفه سیاسی در ایران معاصر» با ۳۶۳ صفحه به زبان فارسی و به قیمت ۲۷۰۰۰۰ ریال در سال ۱۳۹۶ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت ۶۷۰۰۰ ریال منتشر کرده است.

پهلوانی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر : 70093
تاريخ ثبت خبر : 30 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 13:22
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)