| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «این رنج یک رنج نیست» منتشر شد

کتاب «این رنج یک رنج نیست(رنج قدسی در نظام معنایی تشیع و یهودیت)» اثر شایسته قدردانی در جشنواره فارابی سال ۱۳۹۵به قلم دکتر زهرا خشک جان و توسط انتشارات کویر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «این رنج یک رنج نیست (رنج قدسی در نظام معنایی تشیع و یهودیت)» به قلم دکتر زهرا خشک جان، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان با موضوع «بررسی مقایسه‌ای در حوزه جامعه شناسی دین و جامعه شناسی سیاسی» به رشته تحریر در آورده است.

این کتاب، اثر شایسته قدردانی در جشنواره فارابی سال ۱۳۹۵ است.

در بخش هایی از این کتاب آمده است: ما در دنیایی از برساخته‌ها زندگی می‌کنیم، برساخته هایی که آن‌ها را به عنوان عرف، مناسک دینی، ملیت، هویت دینی و ملی و… می‌شناسیم و چنان حضورشان را باور داریم که آن‌ها را به مثابه اموری بدیهی و غیر قابل تردید، پذیرفته ایم، اما برساخته ها، در عین اینکه واقعی اند، بدیهی نیستند.
رنج، یکی از این برساخته هاست که همچون دین، ماهیتی دوگانه دارد، از طرفی، واقعیت‌های بسیاری را در حوزه فردی، اجتماعی و حتی سیاسی، بر می‌سازد و از طرفی دیگر، خود برساخته‌ای است که پتانسیل بالایی برای برساخت و توجیه بسیاری از کنش‌های خرد و کلان را دارد و این امکان و توانایی را فقط از یک بستر معنایی دینی دریافت می‌کند.
این کتاب، به مسئله رنج می‌پردازد، رنجی که برساخته نظام معنایی دینی است و در دو بستر معنایی شیعی و یهودی، چنان معناساز می‌شود که مصدر برساخت کنش‌های خرد و کلان سیاسی و اجتماعی می‌شود، از این روست که نمی‌توان هویت دینی شیعی و یهودی را بدون مفهوم رنج (که به طور دائم در حال برساخته شدن به وجوه مختلف است) تصور کرد.
کتاب «این رنج یک رنج نیست» توسط انتشارات کویر در ۲۶۱ صفحه و قطع وزیری با قیمت ۲۰ هزار تومان وارد بازار فروش شد.
 
انتهای پیام/
 
کد خبر : 49672
تاريخ ثبت خبر : 28 تیر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:15
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)