| امروز شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به مناسبت هفته دولت؛


ویژگی‌های دولت اسلامی از نظر مقام معظم رهبری

از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خطی که انقلاب اسلامی دنبال می‌کند، خط رسیدن به «تمدن نوین اسلامی» است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خطی که انقلاب اسلامی دنبال می‌کند، خط رسیدن به «تمدن نوین اسلامی» است. اما سوال اساسی این است که انقلاب اسلامی چگونه و با چه فرآیندی می‌خواهد این آرمان بلند خود را محقق سازد؟

رهبر انقلاب اسلامی برای رسیدن به این هدف، فرآیندی پنج مرحله‌ای را ترسیم نموده‌اند که اولین گام آن، پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن پنجاه و هفت و انتهای آن نیز تشکیل همان تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت‌بن‌الحسن(عج) است.

دومین گام این فرآیند از نظر ایشان تشکیل نظام اسلامی است. رهبر انقلاب در این‌باره می‌گویند: نظام اسلامی، یعنی طرح مهندسی و شکل کلی اسلامی را در جایی پیاده کردن. مثل این‌که وقتی در کشور ما نظام سلطنتى استبدادى فردى موروثى اشرافى وابسته برداشته شد، به جای آن، نظام دینى تقوایى مردمى گزینشی جایگزین میشود؛ با همین شکل کلی که قانون اساسی برایش معین کرده، تحقق پیدا میکند.

سومین گام از این فرآیند تشکیل دولت اسلامی به معنای اسلامی‌شدن روش و منش دولتمردان و طراحی سازوکار کارها و نهادهای نظام براساس معارف اسلامی است.

گام چهارم نیز همان تشکیل جامعه‌ الگو و نمونه‌ اسلامی است که از سویی حیات طیبه را برای مردم ایران رقم می‌زند و از سوی دیگر الگویی برای سایر ملت‌های مسلمان است و به وسیله‌ الگوسازی خود راه را برای تشکیل تمدن نوین اسلامی هموار می‌کند.

اما از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ما هنوز در مرحله‌ دولت‌سازی به سر می‌بریم و در حال گذار از دولت پیشا اسلامی به دولت اسلامی هستیم.
انتهای پیام/

کد خبر : 51997
تاريخ ثبت خبر : 5 شهریور 1396
ساعت بارگزاری خبر : 13:15
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)