| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یادداشتی از علی نصیری:


ولی‌عصر(ع) معدن فیض الهی/ مهدی(عج) زنده‌کننده دل‌ها

آن که می تواند سرزمین های ویران را آباد کند و دل های مرده خلایق را حیاتی دوباره ببخشد، ولی عصر(ع) است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، متن زیر یادداشتی است که حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی نصیری، رئیس مؤسسه معارف وحی و خرد به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر(ع) نوشته است:

به رغم آن که همه فیض های معنوی با نگاه مهربانانه ولی عصر(ع) به ما می رسد، همو که در باره اش فرمودند: «بِبَقَائِه بَقِیَتِ الدُّنْیَا وبِیُمْنِه رُزِقَ الْوَرَى وبِوُجُودِه ثَبَتَتِ الأَرْضُ والسَّمَاءُ» اما با کمال شگفتی عموماً دچار غفلت نابخشودنی نسبت به ایشان هستیم.

اگر به برکت بقاء او خداوند بساط عالم را سرپا نگاه داشته و به یُمن وجود او به هستی روزی می رساند و زمین و آسمان به خاطر حضور او ثبات و آرامش دارند، پس چرا تا این اندازه از آن انسان الهی غفلت داریم؟!

شاید دعای عهد که توصیه شده هر روز صبح خوانده شود، راه خوبی برای ادای احترام به ولی عصر (ع) و تجدید پیمان با آن انسان الهی است.

برخی از عبارت های این دعا حقیقتاً بسیار درس آموز است:

–  اللهم اجعلنی من أنصاره وأعوانه، الذابین عنه، المسارعین فی حوائجه، الممتثلین لا وأمره، المحامین عنه، المستشهدین بین یدیه؛ توفیق یاری ولی عصر(ع)، تسریع در انجام خواست های ایشان و فرجام شهادت در رکاب ایشان، توفیقی بزرگ و بی پایان است که گویا باید همه روزه از خداوند آنها را درخواست کرد.

– اللهم أرنی طلعته الرشیده و الغره الحمیده، واکحل ناظری منی بنظره منی إلیه؛ مشتاقان و مدعیان عشق به ولی عصر (ع) باید بکوشند پیش از مرگ به زیارت آن حجت خداوند نائل آیند.

– واعمر اللهم به بلادک، واحی به عبادک ، فإنک قلت وقولک الحق على لسان نبیک محمد (ص): (ظهر الفساد فی البر والبحر بما کسبت أیدی الناس)؛ برای نشان دادن فساد و تباهی در سراسر گیتی به اندازه کافی شاهد وجود دارد.

– آنکه می تواند سرزمین های ویران را آباد کند و دلهای مرده خلایق را حیاتی دوباره ببخشد، ولی عصر(ع) است.

البته از نگاه ظاهریِ ما، شهرها با آمدن تمدن و مدرنیزه شدن آباد شده اند و مردم به خاطر تغذیه عالی و تنفس در فضای بهاری، زنده اند؛ ولی این دعا تأکید می کند که در نگاه باطنی شهرها ویران و مردم بی بهره از حیات اند:
گر نشان زندگی جنبندگی است
خار در صحرا سراسر زندگی است.
شاید با مداومت دعای عهد در هر صبح، نام ما جزو یاران آن حضرت ثبت شود!

سلام بر مهدی زنده کننده دلها

در بخشی از دعای عهد چنین آمده است: «وَ اعْمُرِ اللهُمَّ بِهِ بِلادَکَ وَ أَحْیِ بِهِ عِبَادَکَ» یعنی خدایا به برکت ولی عصر (ع) شهرها را آباد و دل ها را زنده کن.

در ادامه علت این دعا آمده است: «فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاس» یعنی خدایا خود می دانی و می بینی که خشکی و دریا را فساد و تباهی درنوردیده است.

نگاهی به حال و وضع جهان و جهانیان به خوبی آشکار می سازد که فساد و تباهی چه در زمینه باورها و چه در زمینه رفتارها همه گیر شده است.

در سراسر گیتی نشان چندانی از خداباوری موحدانه دیده نمی شود؛ چنان که انواع کژی های رفتاری و اخلاقی در میان مردم رواج پیدا کرده است.

حال و وضع حکومت ها و حکومت مردان چون آفتاب روشن است.

تمام همت جهانیان در آبادانی ظاهر دنیا و تامین معاش مردم و برتری جویی بر اقران در زمینه های علمی و فن آوری معطوف شده است.

چند نقطه این خاکدان را می شناسیم که بدور از رنگ و ریا به دنبال حاکمیت اهداف پیامبران است و در کنار دنیای مردم،  تامین عقبای آنان را در سر می پروراند؟!

در این فضای مرده وشی و در این سرزمین تفتیده و ویران دین و اخلاق تنها یک تن است که می تواند آبادانی حقیقی را به شهرها بازگرداند و دل های مرده را حیاتی دوباره بخشد و او کسی نیست جز حجت حاضر خداوند و مهدی آل محمد(ع) که بیش از دوازده سده است چشمهای زیادی به جمال و قدومش دوخته شده است.

همو که همه انبیاء و اوصیاء وعده آمدنش را داده اند و خود چشم به راهش دوخته و به خدمت در رکاب آن رحمت واسعه الهی افتخار کرده اند.

ای حجت خداوند بیش از این ویرانی سرزمین ها و مرگ دلها را مپسند و عالمی را به یمن قدوم خود روح و رونق بده.

انتهای پیام/

کد خبر : 67034
تاريخ ثبت خبر : 11 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:32
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)