| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

رییس فرهنگستان هنر:


هنر راهزن شایسته‎ی انسان و اسلام نیست

رئیس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران گفت: هنر برای به کمال رساندن انسان است و اگر هنری نقش راهزن داشته باشد شایسته انسان و اسلام نیست.

به گزارش طلیعه؛علی معلم روز یکشنبه در مراسم افتتاح گالری مجموعه آسمان اظهار داشت: هنر برای به کمال رساندن انسان است .

وی همچنین درباره موضوع بهار عربی اظهار کرد : بهار عربی خیال پوچی است. آنچه در جهان رخ داده است بیداری اسلامی است که دلالت بر بیداری انسان دارد.

رئیس فرهنگستان هنر با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: منظور حضرت امیر(ع ) از دولت مستکبر، دولتی شیطانی است که قدرتی شگفت دارد. سایرین ، مرتجعینی هستند که به این دولت پناه می برند مگر کسانی که چشمی باز دارند. مشخص است در جهان کنونی دولتی با این ویژگی ها به کدام کشور تعلق دارد.

وی عنوان کرد: بزرگترین مژده این روزها این است که ستاره سرخ باز می گردد و جهان دیر یا زود آن را خواهد دید، این روزها چشم هایی که به جاده است بیشتر برق می زند و همه انتظار می کشند.

معلم سپس به بیان اندیشه انتظار در ادیان و فرهنگ های مختلف پرداخت و گفت: امکان ندارد جهان چشم انتظار باشد و آنکه باید بیاید، نیاید.

معلم با قدردانی از کسانی که برای افتتاح گالری مجموعه آسمان تلاش کرده اند، بر ضرورت احیای هنر نقاشی در این ساختمان و لزوم استفاده از سالن آن برای خدمت به سینمای مستند و برنامه های آموزشی تاکید کرد.

وی گفت: اگر متفکرین و اندیشمندان برای استفاده از این ساختمان برنامه ای که شایسته عمل باشد داشته باشند عنوان کنند تا همه در آن شریک شوند.

گالری مجموعه آسمان متعلق به فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) با برگزاری نمایشگاه عکس تاریخ بی دروغ افتتاح شد.

این نمایشگاه عکس شامل آثاری از عکاسان خبری کشورهای مختلف جهان از مبارزات مردم کشورهای اسلامی است.

در این نمایشگاه عکس هایی از راه پیمایی های مردم ایران در زمان انقلاب اسلامی و تشییع پیکر امام خمینی (ره) و مبارزات مردم دیگر کشورهای اسلامی با حکومت های استبدادی و اشغالگران خارجی به نمایش درآمده است.

کد خبر : 992
تاريخ ثبت خبر : 18 شهریور 1393
ساعت بارگزاری خبر : 21:36

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)