| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

رئیس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی:


نگاه تمدنی به رب العالمین ضرورت حکومت ولی خدا را ثابت می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد گفت: در نگاه تمدنی همین رب العالمین بودن خدا ضرورت حکومت الهی و اسلامی توسط ولی خدا را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه)، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی اکبرنژاد رییس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی در جلسه تفسیر تمدنی قرآن با موضوع سوره حمد، که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار شد، اظهار داشتمدل تربیتی اسلام مبتنی بر محبت سپس مبتنی بر تهدید است، به اصطلاح قرآن انبیا مبشر و منذر هستند.

 وی افزود: در سوره حمد خدای متعال خود را رب‌العالمین معرفی می‌کند چراکه همه تعریف و تمجیدها و هر جلوه کمالی در عالم ثمره ربوبیت خداوند است.

 اکبرنژاد با اشاره به اینکه اگر انسان از منظر تمدنی به رب بودن پروردگار عالم نگاه کند چه برداشتی خواهد داشت، عنوان کرد: اگر به ربوبیت خداوند صرفا در حوزه انسان توجه کنیم آیا می‌توانیم تصور کنیم که خداوند تمام بندگان خود را ربوبیت کند و حاکمیت دنیا در دست دشمنان او باشد.

رئیس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی با بیان اینکه حکومت‌ها روزی در دست فرعون و نمرود در آخرزمان حکومت‌ها به نوعی در دست مردم نسبت به مردم  است، اظهار داشت: امروز حکومت‌های دموکراتیک سرمایه‌داران رای مردم را می‌خرند رسانه، قدرت و ثروت در دست سرمایه‌دارها است.

وی  افزود: در حکومت دموکراتیک مردم بر مردم ولایت دارند اگر به هم جنس‌گرایی رای بدهند همه باید بپذیرند و این ربوبیت خدا را نفی می‌کند، یکی از دلایلی که حضور ولی خدا را تایید می‌کند ضرورت رب‌العالمین بودن خدا است.

حجت الاسلام اکبرنژاد ادامه داد: در نگاه تمدنی از همین رب العالمین بودن خدا ضرورت حکومت الهی و اسلامی را می‌فهمیم خدا مالک همه چیز است برای اثبات اینکه حکومت عالم باید در دست خدا باشد این تحلیل درست و خوب است.

رئیس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی با بیان اینکه عمده امر و نهی‌های شارع تنبیهی است اوامر الزامی بیشتر از غیرالزامی است، عنوان کرد: رسالت حکومت اسلامی تربیت نفوس است، وزن کار فرهنگی در حکومت اسلامی بیشتر است، شارع بیش از اینکه دنبال ترساندن مردم باشد دنبال این است که شما یک التزام درونی پیدا کنید.

وی درباره حجاب، گفت: مشکل حجاب در جامعه ما ناشی از اجبار نیست چراکه جزو احکام اجتماعی اسلام است هر حرکتی که در متن جامعه اتفاق می‌افتد و ظرفیت گفتمان عمومی را دارد اگر کسی منکری را مرتکب شود مومنان وظیفه برخورد دارند و اجباری می‌شود.

 اکبرنژاد خاطرنشان کرد: حکومت‌ها یک رسالتی دارند و افراد یک رسالتی بنا نیست وقتی حکومت اسلامی است می‌تواند جلوی برخی منکرات را بگیرد آن را رها کرده و صرفا با امر و نهی درست شود، در کشورهای آمریکایی و اروپایی دانشجویانی که بزک می‌کنند اجازه حضور در دانشگاه ندارند.

رییس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی افزود: اگر کسی در منزل خود شراب خورد کسی به او کاری ندارد اما اگر وارد جامعه شد با او برخورد می‌شود و این صرفا مخصوص جامعه اسلامی نیست بلکه در همه جوامع اینگونه رفتار می‌کنند.

وی گفت: ما در حکومت اسلامی با اینکه همه امکانات را داریم از ظرفیت‌های آن استفاده نکردیم و جنبه ربوبیتی حکومتی اسلامی مغفول ماند و سبب شد که نسبت به باورهایی نظیر حجاب التزام درونی شکل نگیرد و دشمن به طور ویژه سرمایه‌گذاری کرده و باور جوانان ما را در زمینه حجاب یا سایر موارد بگیرد و هرچه نیروی انتظامی هم ضعیف برخورد کند اثرگذار نبوده و دشمن برای آن هیاهوی زیادی راه اندازد.

حجت الاسلام اکبرنژاد خاطرنشان کرد: در قوه قضاییه، صدا و سیما، خانواده، دولتمردان، اگر نگاه تمدنی اسلام و ربوبیت الهی را فرهنگ سازی می کردیم بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

لازم به ذکر است جلسات تفسیر تمدنی قرآن روزهای یکشنبه هر هفته از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد ۷۲ تن موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) واقع در میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه کوچه شهید صیرفی پور برگزار می‌گردد و ورود برای عمومی علاقه مندان رایگان است.

انتهای پیام/

کد خبر : 63515
تاريخ ثبت خبر : 8 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:47
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)