به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، DOAJ یکی از پایگاه های بینالمللی جهت نمایهسازی مجلات حائز کیفیت بالا و فرآیند داوری (peer review) صحیح است و امکان دسترسی و جستجوی مقالات نمایه شده را به صورت رایگان فراهم می کند.
در این پایگاه، مجلات با معیاری های دقیقی ارزیابی می شوند. در نتیجه امروزه در بسیاری از ارزیابی ها در حوزه اعتبارسنجی علمی مجلات، از نمایه DOAJ به عنوان منبع تشخیص مجلات سفید و یا معیاری برای دسترسی به مجلات معتبر یاد می شود.
مجله پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت دانشگاه فردوسی مشهد در آخرین ارزیابی کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۶، رتبه A را کسب نموده است و در ارزیابی ضریب تأثیر پایگاه استنادی جهان اسلام IF برابر ۰٫۲۲ بدست آورده است.
این مجله عضو کمیته بین المللی اخلاق در انتشار (COPE) و متعهد به رعایت اصول آن است.
انتهای پیام/