| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محمد فنایی‌اشکوری:


موفقیت در فرهنگ و اقتصاد پشتوانه عظیم مردمی را به همراه دارد

اگر نظامی از نظر فرهنگی و اقتصادی موفق باشد از تهدید داخلی مصون است و پشتوانه عظیم و قدرت بی بدیل مردمی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، محمد فنایی اشکوری، استاد فلسفه و عرفان تطبیقی در مورد آئین کشورداری گفت: یک نظام حکومتی موفق و پیشرو چهار رکن اصلی دارد: دو رکن در سیاست خارجی و دو رکن در  سیاست داخلی.
وی افزود: در صورتی که این ارکان مختل و متزلزل و ناکارآمد باشند آن نظام ضعیف و آسیب پذیر است. دو رکن در سیاست خارجی عبارتند از: ۱٫  قدرت دیپلماسی ۲٫ قدرت نظامی.
وی با بیان اینکه ضعف در هر یک از این دو رکن مستلزم ضعف در جایگاه بین المللی حکومت است. قدرت دیپلماسی اهمیت و کارآیی و برد بالایی دارد، اظهارداشت: با دیپلماسی نیرومند می توان موفقیت های بزرگی در صحنۀ بین المللی کسب کرد، از بسیاری از خطرها مثل جنگ و فشار سیاسی و اقتصادی قدرتها  پیشگیری کرد و یا در مقابل آن ایستاد.
این استاد فلسفه و عرفان اسلامی در ادامه سخنانش تصریح کرد: داشتن روابط حسنه با کشورهای دنیا نشانه دیپلماسی نیرومند و کارآمد است. قدرت نظامی هرچه بیشتر باشد بازدارندگی آن بیشتر است و ضریب امنیت کشور بالاتر است.
وی اضافه کرد: وقتی کشوری از نظر نظامی ضعیف باشد قدرت های بزرگ و گوچک به آن طمع می کنند و با تهدید و یا با لشکرکشی آن کشور را به زانو در می آورند.
فنایی در مورد دو رکن در سیاست داخلی هم گفت: اما دو رکن در سیاست داخلی عبارت است از : ۱٫ فرهنگ و ۲٫ اقتصاد.
وی افزود: اگر نظامی از نظر فرهنگی و اقتصادی موفق باشد از تهدید داخلی مصون است و پشتوانه عظیم و قدرت بی بدیل مردمی را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه موفقیت در این چهار رکن آثار و ثمرات بسیاری دارد، تأکید کرد: یکی از مهمترین و ارزشمندترین آثار آن امنیت است.  ضعف در هر یک از این ارکان چهارگانه، مساوی با آسیب پذیری آن دولت و کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر : 59834
تاريخ ثبت خبر : 24 دی 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:44
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)