| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

انتشار کتاب؛


مقاوم‏ سازی اقتصادی در ادبیات متعارف

کتاب «مقاوم‏ سازی اقتصادی در ادبیات متعارف؛ مبادی علمی و نظری؛ جلد اول: تاب آوری و آسیب‏ پذیری» به قلم عادل پیغامی، مصطفی سمیعی نسب و یاسر سلیمانی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی طلیعه؛ جلد کتاب «مقاوم‏ سازی اقتصادی در ادبیات متعارف» به قلم عادل پیغامی، مصطفی سمیعی نسب و یاسر سلیمانی منتشر شد.

مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (ع) در راستای تولید محتوای علمی در حوزه اقتصاد مقاومتی، اقدام به انجام پژوهش‏های مشخص در این زمینه نموده است و با ارائه یک الگوی مفهومی از نحوه نیل به اقتصادی مقاوم و تعریف محورهای پژوهشی در این حوزه اقدام به تولید سلسله کتبی با عنوان «جستارهایی در اقتصاد مقاومتی» نموده است.
مخاطب این کتب، نخبگان علمی- اقتصادی هستند. در واقع این کتب سعی در برقراری ارتباط با قشر علمی- دانشگاهی داشته و تلاشی است در جهت تولید محتوای علمی در حوزه اقتصاد مقاومتی و لذا از این حیث از سایر کتب منتشر شده در این حوزه که عمدتا ناظر به گسترش و گفتمان‏سازی عمومی است، متمایز می‏گردد.
کتاب «مقاوم‏ سازی اقتصادی در ادبیات متعارف؛ مبادی علمی و نظری؛ جلد اول: تاب آوری و آسیب‏ پذیری» ناظر بر گسترش ادبیات نظری اقتصاد مقاومتی، به قلم دکتر عادل پیغامی، مصطفی سمیعی نسب و یاسر سلیمانی منتشر شد.
در این جلد، مفاهیم دارای قرابت با اقتصاد مقاومتی در ادبیات متعارف احصاء شده است که هر کدام از آن‌ها دارای تاریخچه، تعریف و مدل‏های مشخصی در ادبیات متعارف اقتصادی است. این مجلد شامل تالیف، ترجمه، تحشیه و تلخیصِ نُه گزارش، مقاله و بخش‏هایی منتخب از برخی کتب با موضوع تاب‏ آوری و آسیب‏ پذیری است.
جلد دوم این مجموعه با بررسی موضوعاتی دیگر از جمله: شکنندگی و ضدشکنندگی، پایداری و استحکام متقابل اقتصادی، در حال آماده‌سازی جهت انتشار است.
همچنین به همت مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع) کتاب «تحریم‏های اقتصادی ایران؛ مبانی، ابعاد و راهکارها» از همین سلسله مجلدات، به دنبال بیان و بررسی ضلع سوم و چهارم از الگوی مفهومی ارائه شده از موضوع، یعنی دانش و تجارب بشری و شرایط و اقتضاءات زمانی اقتصاد ایران در حوزه تحریم اقتصادی می‏باشد.

مقاوم‏ سازی اقتصادی در ادبیات متعارف

موضوع تحریم اقتصادی یک کلان مساله است که بررسی آن نیاز به سلسله‏ای از پژوهش‏ها و طرح‏های تحقیقاتی دارد که در قالب یک نقشه کلان همه ابعاد مساله را پوشش می‏دهد. تحریم اقتصادی یا به عبارت بهتر راهبردهای اقتصادی در شرایط تحریم شامل ابعاد مختلفی از جمله ابعاد سیاسی، حقوقی، اقتصادی، علمی، مدیریتی و سیاست‏‏گذاری کلان، اجتماعی و…. می‏‌شود.
هر یک از ابعاد فوق از نگاهی به موضوع تحریم می‏پردازد و در مساله کلان تحریم اقتصادی بخشی از موضوع را تحت پوشش قرار می‌‏دهد.
از دیگر سو هر بعد از موضوع، خود شامل گستره وسیعی از موضوعات است که به یک موضوع راهبردی و میانی می‏پردازد. بنابراین در این کتاب سعی گردیده است گستره میان‌رشته‌ای تحریم اقتصادی با لحاظ شرایط گذشته، حال و آینده جمهوری اسلامی ایران مورد توجه مؤلفان قرار گیرد.
این کتاب توسط دکتر عادل پیغامی، مصطفی سمیعی نسب، یاسر سلیمانی و سعید سید حسین‏زاده یزدی به رشته تحریر درآمده است.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر : 7904
تاريخ ثبت خبر : 23 تیر 1394
ساعت بارگزاری خبر : 15:26
برچسب‌ها:, , , , , , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)