| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

علیرضا علی احمدی در گفتگو با طلیعه:


مدیریت اسلامی در کشور ما نتوانسته به بنیان خود برسد

یک استاد دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه برای رساندن مبانی مدیریت اسلامی به مرحله اجرا در ایران هنوز راه درازی در پیش داریم، گفت: هنوز مدیریت اسلامی در کشور ما نتوانسته به بنیان خود برسد و نباید انتظار داشته باشیم آنرا به عرصه اجرایی برسانیم.

دکتر علیرضا علی احمدی استاد دانشگاه علم و صنعت و وزیر آموزش و پرورش دولت نهم در گفتگو با پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه در خصوص موفقیت سومین کنگره علوم انسانی اسلامی گفت: برگزاری چنین کنگره هایی برای تبادل نظر و تجربه اندیشمندان فعال در حوزه علوم انسانی اسلامی می تواند نقش مفیدی داشته باشد. همچنین برای ترویج یافته های اندیشمندان می تواند کمک شایانی کند. بنابراین برگزاری چنین گردهمایی هایی با صرفه جویی هایی که باید صورت بگیرد یکی از راه های ترویج علم و تبادل نظر اندیشمندان است.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی توانسته رضایت خاطر مقام معظم رهبری و فعالان این حوزه را فراهم کند، اظهار داشت: این امر به انتظارات و سرمایه گذاری و وقت گذاشتن و بسیج منابع بستگی دارد. ما باید بدانیم که اگر غرب در فعالیتهای مهندسی و علوم پایه و علوم انسانی پیشتاز است به این دلیل است که سالیان سال کار در این زمینه کار کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم با تاکید بر این نکته که ما هم باید سالیان سال کار کنیم و اندیشمندان در این زمینه وقت بگذراند و نظام از آنها مطالبه کند، تصریح کرد: اکثر تحقیقاتی که در حوزه اسلامی کردن علوم انسانی انجام می شود از روی علاقه محققین است نه الزامی که بر آن دارند. وقتی فعالیتی فوق برنامه تلقی شود توان کافی برای به ثمر رسیدن این تحقیقات گذاشته نمی شود.

رئیس دانشکده پیشرفت دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به سؤالی با موضوع جایگاه مدیریت اسلامی در بین دیگر رشته های علوم انسانی اسلامی عنوان کرد: ما در روند پیشرفت علوم مراحل تکاملی داریم و در حوزه مدیریت هم این مراحل تکامل وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت اسلامی مقدم بر هر کار دیگری باید روشهای تولید علوم مدیریت اسلامی را تدوین کنیم و ارایه دهیم و از آن دفاع کنیم و پس از تصویب باید به تولید محتوا بپردازیم، تشریح کرد: در تولید محتوای مدیریت اسلامی هم نیازمند توانایی حل مسأله و نگاه کلان هستیم و این دو جریان با تقویت هم می توانند در به کارگیری آموزه های دینی در مدیریت اسلامی و درک جامعه به منظور استفاده از این علم موفق عمل کنند.

علی احمدی در پایان با اعلام اینکه در این صورت مبانی مدیریت اسلامی می تواند به نتیجه برسد و راهنمای مدیران جمهوری اسلامی باشد تا معضلات موجود بر سر راهشان را حل کنند، تصریح کرد: هنوز مدیریت اسلامی در کشور ما نتوانسته به بنیان خود برسد و نباید انتظار داشته باشیم از این مورد در جامعه شناسی اسلامی بهره ببریم و به عرصه اجرایی برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر : 11869
تاريخ ثبت خبر : 18 آبان 1394
ساعت بارگزاری خبر : 11:05
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)