| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی تشریح کرد:


محتکران در قیامت چگونه محشور می‌شوند؟

آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی گفت: کسی که احتکار می‌کند و دو تن طلا می‌خرد، در قیامت به صورت موش محشور می‌شود؛ البته نه اینکه این افراد واقعا حیوان شوند، بلکه انسانی هستند که موش شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در ادامه تفسیر سوره طلاق در مسجد اعظم قم گفت: در این سوره مبارکه، میان امرالله و امرالناس فرق گذاشته، لذا در امور زندگی و خانوادگی جا برای مشورت گذاشته و تاکید کرده ولی در احکام شریعت جا برای مشورت و استخاره نیست.

وی با اشاره به نزول باران در روزهای اخیر افزود: خدا فرمود مردم اگر بیراهه نروند و راه دیگران را نبندند ما یقینا باران به اندازه کافی برای آنان می‌فرستیم و افکار خوب را هم به آنان القاء می‌کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: اگر کسی اهل احتکار و زیادخریدن بود مانند کسانی می‌شود که قلب آنان مریض است و دو تابعیتی هستند و منتظرند تا آسیبی در کشور ایجاد شود و این‌ها فرار کنند یعنی قلبا با دشمنان هستند و نه با مردم.

این مفسر قرآن بیان کرد: اینها نمی‌گذارند برکات الهی نازل شود وگرنه خدا وعده باران فراوان در صورت رعایت تقوا داده است، بنابراین هر روز دعا کنیم تا باران فراوان بیاید تا کشور به بیگانه محتاج نباشد.

وی با اشاره به تاکید قرآن بر اعتصام به حبل‌الله گفت: دین طنابی نیست که خدا به زمین انداخته باشد، زیرا طناب انداخته شده مشکل خود را حل نمی‌کند تا چه رسد که اعتصام دیگران به آن را حل کند؛  از این رو قرآن نه رویا و نه قرائت پیامبر است، بلکه حبل متین است؛ برخی فکر می‌کنند رویا است، ولی اگر معاذالله خواب پیامبر باشد همه انبیاء هم باید خواب دیده باشند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه قرآن امروزهم می‌تواند جامعه را نجات دهد و به خوبی اداره کند، تصریح کرد: اگر همه جمع شوند که بساط قرآن و اسلام را جمع کنند، نمی‌توانند به همین دلیل حضرت زینب(س) فرمود ممکن نیست ذکر و نام ما و عاشورا را بتوانید از بین ببرید.

وی تاکید کرد: اگر ما می‌گوییم عاشورا قرآنی است به این دلیل است که امام حسین(ع) می‌فرماید در دستگاه من هیچ اختلاسی و نجومی و حرام‌خوار نیست و اگر کسی بخواهد به این دستگاه راه بیابد باید طیب و طاهر باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نعمت در کشور فراوان است و خدا فرمود اگر تقوا داشته باشید همه مشکلات حل می‌شود، تصریح کرد: اگر از امروز تصمیم بگیریم گناه نکنیم، همه چیز درست خواهد شد؛ هم باران فراون خواهد بود و هم دچار مشکل نمی‌شویم، این وعده خداست که در آن تردیدی نیست.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: کسی که احتکار می‌کند و دو تن طلا می‌خرد، در قیامت به صورت موش محشور می‌شود؛ البته نه اینکه این افراد واقعا حیوان شوند بلکه انسانی هستند که موش شده‌اند وگرنه موش بودن که اذیتی ندارد؛ موش‌ها زیاد هستند و زاد و ولد و نکاح دارند و موش بودن برای موش هم عیب نیست، ولی اینکه انسانی موش شود این مایه بدبختی است.

انتهای پیام/

کد خبر : 77690
تاريخ ثبت خبر : 17 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:17
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)