| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی نشریه؛


فصلنامه «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» در گام بیست و هفتم

شماره بیست و هفتم فصلنامه علمی – پژوهشی «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» توسط معاونت پژوهش دانشگاه معارف اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از دانشگاه معارف، معاونت پژوهش دانشگاه معارف اسلامی در راستای تبیین و بررسی میراث تمدن اسلام در جامعه و ایجاد زمینه برای نظریه­پردازی در این حوزه؛ ایجاد فضایی مناسب برای تضارب آراء و رشد علمی پژوهش‌گران حوزه و دانشگاه در زمینه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی؛ معرفی و نقد آثار، آراء و نظریات علمی و تحقیقاتی در زمینه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی؛ ارائه و نقد مطالعات و پژوهش­های استادان معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور در این عرصه، فصلنامه علمی – پژوهشی «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» را منتشر می­کند.

فاطمه جان احمدی و دکتر محمدحسین دانش­‌کیا به ترتیب سردبیر و دبیرتحریریه این فصلنامه را بر عهده دارند.

فصلنامه «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» از چهار سطح رتبه‌بندی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، در دو سال متمادی ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴در ردیف مجلات رتبه برتر (Q1) قرار گرفت.

افزون بر این بر اساس گزارش کمیسیون نشریات علمی کشور از ارزیابی و رده‌بندی سال ۱۳۹۴ نشریات علمی مصوب وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، فصلنامه علمی – پژوهشی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی با امتیاز ۹۱ از ۱۰۰موفق به کسب بالاترین رتبه (+A) شده است.

این فصلنامه از میان کل مجلات علوم انسانی بر اساس امتیازبندی کمیسیون نشریات علمی کشور در سال ۱۳۹۴رتبه سوم را کسب کرده است.

عناوین مقالات و نویسندگان این شماره فصلنامه علمی – پژوهشی «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» عبارتند از:

«شیوه‌های مدیریتی پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم در هم‌گرا کردن بازار مدینه با آموزه‌های اقتصادی اسلام» نگاشته: هدیه تقوی، «مواجهه امامان معصوم علیهم السلام با انحرافات فکری و فرهنگی اهل اباحه » نگاشته: یدالله حاجی‌زاده، «تأثیر نفاق و منافقین بر موضع‌گیری صحابه نسبت به غدیرخم»به قلم: محمدعلی برادران / محمود مهدوی دامغانی / اردشیر اسدبیگی / علیرضا روحی

«بررسی تطبیقی مبانی مشروعیتی امویان و عباسیان (دوره اول)»با تلاش: حسین اشرفی / سید احمدرضا خضری«بازتاب وجوه هنر عامیانه دوره قاجار در نقاشی‌های بقاع متبرکه لاهیجان» نگاشته سارا شادرخ / هادی رحمتی و«بررسی تطبیقی ساختار و ترکیب‌بندی در نگارگری مکتب تبریز دوم و مکتب عثمانی»نگاشته: سارا صادقی‌نیا / الهام حصاری.

گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی از نظرات و پیشنهادهاى صاحب‏نظران، اساتید و دانشجویان محترم استقبال می­کند. شماره تلفن این گروه: ۳۲۹۳۹۹۷۷-۰۲۵ و وبگاه tarikh.maaref.ac.irو پست الکترونیکی:  tarikh@maaref.ac.ir آماده دریافت نقطه نظرات اساتید است.

انتهای پیام/

کد خبر : 58503
تاريخ ثبت خبر : 27 آذر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:15
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)