| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

رضا غلامی تاکید کرد:


سینما باید فاصله‌اش را با شبکه فکر و اندیشه‌ورزی کم کند

این نگرانی وجود دارد که گیشه ای شدن سینما در ایران با نگاه اقتصادی که به ویژه در سالهای اخیر پررنگ تر شده است، آن را به سمت سطحی گرایی سوق دهد؛ لذا باید فاصله سینما با شبکه تفکر و اندیشه ورزی کم شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا در گفت‌وگویی با بیان اینکه سینما باید در خدمت فضایل و ارزش های اجتماعی ما باشد، اظهار کرد: سینما اگر هم بخواهد واقعیت های اجتماعی را آن طور که هست نشان دهد باید با عینک ارزش ها و فضایل به این واقعیت ها نگاه کند و از همین طریق به رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی یاری رساند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی این فرصت را در این سال ها فراهم کرده است که سینما در جمهوری اسلامی ایران، شرایط تازه ای را به خود بگیرد و امتیازاتی را داشته باشد که در بسیاری از مناطق جهان، از این ویژگی ها برخوردار نیستند.
غلامی گفت: لذا در شرایطی از سینما در ایران صحبت می کنیم که قبول داریم اصل سینما در ایران در معرض تحول قرار گرفته ولی آنچه که مسلم است فاصله زیادی با رسیدن به سینمای مطلوب در جمهوری اسلامی داریم و زمانی می توانیم به این نقطه مطلوب برسیم که سینماگران ما رسالت تاریخی خودشان را در زمینه معرفی واقعیت های موجود در ایران و تحولاتی که به ویژه در این چند دهه در ایران اتفاق افتاده را نشان دهند، همین نمایش تحولات جهانی به نحو احسن تا بتوان از این ظرفیت بهره مند شد.
وی ادامه داد: اما مهمتر این است که فاصله و شکافی که بین سینما و عقبه فکری و متفکران علوم انسانی ایجاد شده از میان برود. سینما به هر میزان که با پشتوانه های فکری جامعه پیوند بخورد غنی تر می شود و بهتر می تواند به رسالت اجتماعی خود عمل کند.
رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که گیشه ای شدن سینما در ایران با نگاه اقتصادی که در سال های اخیر به ویژه پر رنگ تر شده است، سینما را به سمت سطحی گرایی سوق دهد و لذا فکرمی کنم برای اینکه به نقطه ای نرسیم که قابل جبران نباشد، سینماگران تا می توانند فاصله خود را با شبکه تفکر و اندیشه ورزی در ایران کم کنند و از این سرمایه های فکری حداکثر بهره را ببرند.
انتهای پیام/

کد خبر : 53277
تاريخ ثبت خبر : 27 شهریور 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:48
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)