| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


دانلود درس مبانی فقه‌ حکومتی سیدمحمدمهدی میرباقری

درس مبانی فقه‌ حکومتی حجت الاسلام میرباقری از دی ماه 91 آغاز گردید و پس از برگزاری 13 جلسه در اردیبهشت ماه 92 پایان یافت. بیانات وی در وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری و وبسایت رسمی فرهنگستان علوم اسلامی قم قابل دریافت است.

به گزارش طلیعه؛ موضوع «فقه حکومتی» از جمله موضوعات جدید در علم فقه و حقوق در قرن معاصر است. موضوعی که سرچشمه آن به طور جدی در سال های ابتدایی انقلاب و پس از اولین تجربه کلان شیعه در حکومتداری است. موضوعی که به عنوان یک مکتب حاکم بر نظام حقوقی جمهوری اسلامی مطرح میشود.

تا به حال حوزه و دانشگاه حرکت علمی جدی به طور یک نظامنامه مبتنی بر تاسیس قواعد حقوقی جدید منبعث از منابع فقه شیعه انجام نداده اند. شاید حجت الاسلام و المسلمین میرباقری، جزو اولین اساتیدی است که در این حوزه خط شکنی کرده و اقدام به ارایه مبانی آن پرداخته است.

این جلسات از دی ماه ۹۱ آغاز گردید و پس از برگزاری ۱۳ جلسه در اردیبهشت ماه ۹۲ پایان یافت. بیانات ارزشمند استاد در وبسایت شخصی حجت الاسلام و المسلمین میرباقری و وبسایت رسمی فرهنگستان علوم اسلامی قم قابل دریافت است.

در این جلسات، تبیین مبادی و مبانی فقه حکومتی، هدف اصلی از برگزاری این جلسات می باشد. بخش اول از سیر مباحث، به تقریر و دسته بندی تعاریف و تلقی های مختلف از فقه حکومتی می پردازد. تعاریف مختلف از «فقه حکومتی» تحت سه رویکرد اصلی «فقه موضوعات»، «فقه نظامات» و «فقه سرپرستی» جای می گیرند.

همچنین موسسه تمدن نوین اقدام به تهیه نرم افزار درس خارج فقه حکومتی استاد میرباقری نموده است.

علاقه مندان برای تهیه این اثر با شماره تماس ۳۷۸۳۱۶۱۶- ۰۲۵ (مؤسسه تمدن نوین) تماس حاصل نموده و یا از طریق پایگاه اینترنتی پاتوق کتاب به آدرس bookroom.ir ثبت سفارش نمایند.

فایلهای مورد نظر را از http://mmnpa313.persiangig.com/Fiqh%20hokumati%20voices.rar/dl دانلود کنید!

کد خبر : 2085
تاريخ ثبت خبر : 26 مهر 1393
ساعت بارگزاری خبر : 11:52

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)