| امروز شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


ثبت نام مدرسه تابستانی فلسفه اسلامی در مشهد آغاز شد

مدرسه تابستانی فلسفه اسلامی از شنبه ۴ شهریور تا دوشنبه ۶ شهریور ماه در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی اقامتی ولایت در شهر مقدس مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شبکه معالم، مدرسه تابستانی معرفت‌شناسی در فلسفه اسلامی از سوی گروه آموزشی فلسفه و کلام اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) از چهارم تا ششم شهریور ماه ۹۶ در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

این دوره برای شرکت و بهره‌برداری استادان، دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان حوزوی و دانشگاهی در مباحث فلسفی کلامی، به مدت سه روز برنامه‌ریزی شده است.

مدرسه تابستانی فلسفه اسلامی به صورت فشرده صبح و عصر برگزار می شود و شرکت‌کنندگان اعم از دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان برادر و خواهر با موضوعاتی همچون «فلسفه‌ی اسلامی و معماهای علم انسان به جزئیات مادّی»، «نظریه ابن‌سینا درباره ادراک حسی و دلالت‌های آن»، «بررسی نگرش شیخ اشراق درباره علم به محسوس مادی جزئی»، «بررسی دیدگاه ملاصدرا در باب ادراک حسی»، «بررسی دیدگاه علامه طباطبایی در باب ادراک حسی»، «فیلسوفان مسلمان و نقش اِعدادی واقعیت خارجی در ادراک حسی» و … آشنا می شوند.
آیت‌الله غلامرضا فیاضی و آقایان دکتر حمید پارسانیا، دکتر عبدالحسین خسروپناه، دکتر رضا اکبری، دکتر یارعلی کردفیروزجائی، دکتر عباس جوارشکیان، دکتر حامد ناجی، دکتر عباس عارفی و دکتر سیدعلی طالقانی اساتید این دوره هستند.

در پایان به شرکت‌کنندگان، گواهی پایان دوره از سوی دفتر تبلیغات اسلامی مشهد اعطا می‌شود.
این دوره از شنبه ۴ شهریور تا دوشنبه ۶ شهریور ماه ۹۶ در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی اقامتی ولایت در شهر مقدس مشهد برگزار و علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام اولیه در دوره از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ مرداد ۹۶ به شبکه معالم به نشانی www.maalem.ir مراجعه کنند.
بنابراین گزارش برنامه تفصیلی دوره متعاقبا اعلام می شود و ظرفیت ثبت نام در این دوره محدود بوده و اولویت با اساتید فلسفه و کلام حوزه و دانش‌آموختگان فلسفه و کلام است. پس از ارزیابی اطلاعات دریافتی، نفرات نهایی دوره مشخص شده، از طریق پیامک به پذیرفته‌شدگان اطلاع‌رسانی می شود.
حضور اساتید و دانش‌آموختگان سایر استان‌ها در این دوره بلامانع بوده و ظرفیت خوابگاهی جهت دانش‌پژوهان غیر ساکن در شهر مشهد محدود است.

انتهای پیام/

کد خبر : 51523
تاريخ ثبت خبر : 29 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:29
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)