| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


تفسیر و تحلیل خطبه‌های حضرت زینب(س) و دلالت‌های تربیتی آن

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «شرح تفسیر و تحلیل خطبه‌های حضرت زینب (س) و دلالت‌های تربیتی آن» توسط سکینه اسماعیلی ابوالخیری نگاشته و فهیمه انصاریان، استاد راهنما و سید فرهاد افتخارزاده، استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «شرح تفسیر و تحلیل خطبه‌های حضرت زینب (س) و دلالت‌های تربیتی آن» توسط سکینه اسماعیلی ابوالخیری نگاشته شده است.

فهیمه انصاریان، استاد راهنما و سید فرهاد افتخارزاده، استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی بودند.

چکیده:

در این تحقیق ابتدا زندگی و خصائص حضرت زینب(ع) و نقش و جایگاه سرنوشت ساز حضرت زینب کبری(ع) درنهضت کربلا مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه خطبه های آتشین حضرت زینب (ع) معرفی شده و نقش و اهمیت آن سخنان در پی حادثه کربلاء و مسئولیت سنگینی که پس از شهادت امام حسین(ع) بر دوش حضرت زینب(ع) به عنوان سفیر کربلا و ادامه دهنده نهضت و پیام رسان عاشورا به وضوح نمایان شد.
هدف کلی تحقیق شرح و تفسیر و تحلیل خطبه های حضرت زینب(ع) و دلالت های تربیتی آن حضرت است.روش تحقیق توصیفی، تحلیلی و از نوع مطالعه کتابخانه ای است.
با بررسی، شرح و تحلیل خطبه های حضرت زینب(ع) در این تحقیق به نقش و رسالت حضرت زینب(ع) به عنوان الگوی زن مسلمان و فعال در عرصه های اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی و اقتصادی و… پی برده شد و با اینکه ویژگی‌های نظیر عزّت نفس و اقتدار، حاصل تربیت است و بذر آن باید از بدو تولد در وجود کودک نهاده شود آن حضرت در سخت ترین شرایط به الگوی عزّت و اقتدار، ایثار،صبر در مصائب، شجاعت، حق گرایی، و بی نیازی جستن از خلق مبدل گردید.
انتهای پیام/

کد خبر : 60363
تاريخ ثبت خبر : 3 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 08:36
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)