| امروز شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


تربیت سیاسی از دیدگاه امام علی(ع)

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «تربیت سیاسی از دیدگاه امام علی(ع)» توسط رضا شریفیان نگاشته و علی شریعتمداری استاد راهنما و کاظم اکرمی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه تربیت معلم تهران بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «تربیت سیاسی از دیدگاه امام علی(ع)» توسط رضا شریفیان نگاشته شده است.

علی شریعتمداری استاد راهنما و کاظم اکرمی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه تربیت معلم تهران گروه فلسفه تعلیم وتربیت بودند.

چکیده:

پژوهش حاضر به بررسی موضوع تربیت سیاسی از دیدگاه امام علی (ع) پرداخته است. در این باره براساس پیشینه نظر موضوع ، نظریه های تربیت سیاسی در قالب نظریه های محافظه کار، انتقادی ، دمکراتیک و پست مدرن مورد بررسی قرار گرفت.
 به منظور تبیین مبانی نظری موضوع ، مجموعه خطبه ها، نامه ها و فرمانهای صادره و بالاخره حکومت ارائه شده توسط امام علی(ع) و نیز براساس منابع فوق الذکر مفهوم تربیت سیاسی و همچنین روش‌های تربیت سیاسی از منظر امام علی (ع) معرفی گردید.
نتیجه گیری کلی پژوهش بیانگر آن است که در رابطه با موضوع تربیت سیاسی از دیدگاه امام علی (ع) اولا تربیت سیاسی از منظر حضرتش نظامنده بوده و ثانیا می‌توان از سخنان آن حضرت مبانی نظری لازم و کافی را برای روش‌های تربیت سیاسی اخذ نمود.

علاقه مندان می توانند قسمتی از این پایان‌نامه را ازاینجا ملاحظه کنند.

 انتهای پیام/

کد خبر : 69242
تاريخ ثبت خبر : 17 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:30
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)