| امروز شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


تحلیل انتقادی اهداف کلان تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «تحلیل انتقادی اهداف کلان تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران با نگاهی به اهداف تعلیم و تربیت از منظر ملاصدرا» توسط علیرضا حسن‌پور نگاشته و سید مهدی ساجدی، استاد راهنما و فهیمه انصاریان، استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «تحلیل انتقادی اهداف کلان تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران با نگاهی به اهداف تعلیم و تربیت از منظر ملاصدرا» توسط علیرضا حسن‌پور نگاشته شده است.

سید مهدی ساجدی، استاد راهنما و فهیمه انصاریان، استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی بودند.

چکیده:

این پژوهش باهدف تحلیل انتقادی اهداف کلان تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران با نگاهی به اهداف تعلیم و تربیت از منظر ملاصدرا انجام‌گرفته است تحقیق از نوع توصیفی – کتابخانه‌ای است.
مطالب این پروژه با روش استفاده از آثار و کتب، مقالات و پایان‌نامه‌های مربوطه، همایش‌ها و اطلاعات رایانه‌ای مرتبط، جمع‌آوری‌شده است.
برای رسیدن به هدف نهایی در این پژوهش ابتدا نقاط اشتراک و افتراق هر دو دیدگاه در تعلیم و تربیت بررسی گردیده سپس با غور و تجسس در آثار ملاصدرا و مطالعه نظرات تربیتی این فیلسوف عالی‌قدر و در کنار هم قرار دادن اهداف تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران با اهداف تربیتی ملاصدرا، توانستیم اهداف و نظرات تربیتی، آموزشی و فلسفی این حکیم ایرانی را که تاکنون در برنامه‌ریزی‌های درسی و آموزشی و تدوین اهداف کلان تعلیم و تربیت کشورمان مورد غفلت واقع‌شده یا بندرت مورداستفاده قرارگرفته را جهت استفاده بهینه در سیستم آموزش‌وپرورشی نظام تعلیم و تربیت، استخراج نموده باشد.
که موردقبول صاحب‌نظران تعلیم و تربیت کشورمان واقع گردد. در این پژوهش می‌توان گفت اهداف کلان و هدف نهایی هر دو دیدگاه رسیدن به قرب الهی و کمال مطلوب و حیات طیبه است که جهت نیل به این اهداف اصول و مبانی و ابزاری مناسب باید طراحی گردد و اهداف مناسبی هم بیان گردیده که حتماً باید توسط برنامه ریزان نظام تعلیم و تربیت بررسی شود.
در صورت امکان در اهداف کلان آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران مورداستفاده قرار گیرد.
اهداف مهمی مانند حرکت جوهری ملاصدرا، حکمت متعالیه، عقل فعال و رشد عقلانی و …. که ملاصدرا تأکید خاصی بر این اهداف دارد برای نظام تعلیم و تربیت ما بسیار مفید و موثر و ارزنده خواهد بود.


علاقه‌مندان می‌توانند قسمتی از این پایان‌نامه را از اینجا ملاحظه کنند.
انتهای پیام/

کد خبر : 62579
تاريخ ثبت خبر : 29 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:55
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)