| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در تازه ترین اثر شهریار زرشناس صورت گرفت؛


تبیین و نقد جریان روان‌شناسی غربی و مدرن

کتاب «روان‌شناسی در ترازوی نقد» کتاب دوم از تاملاتی در نقد علوم انسانی نوشته شهریار زرشناس است که به تبیین و نقد جریان روان‌شناسی غربی و مدرن می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی مؤسسه سدید، روان‌شناسی از جمله رشته‌های مورد توجه در علوم انسانی است و علاقه‌مندان زیادی دارد، اما متأسفانه تا به حال اندیشمندانی که دغدغه اسلامی سازی علوم را دارند، اغلب به انطباق مفاهیم مذهب با مفاهیم روانشناسی غربی پرداخته‌اند و کمتر به شناخت و نقد جریان حاکم بر روان‌شناسی مدرن پرداخته شده است.

چرا که، بسیاری از مسائل علوم انسانی از جمله مسائل مطروحۀ روان‌شناسی، پرسش‌ها و نیازهای اساسی یک جامعه است که هر اندیشمندی، متناسب با جهان‌بینی و شرایط و اقتضائات تاریخی و اجتماعی خود بدان پاسخ می‌دهد. بنابراین، با توجه به اهمیت تحول در علوم انسانی، باید گفت که علوم انسانی غرب به دلیل این که ناظر به جامعه و انسان غربی است و برگرفته از جهان‌بینی مادی خود است، در نسبت با جامعه ایرانی اسلامی بیگانه می‌باشد و دستورها و روش‌های آن در این جامعه کاربرد ندارد، چرا که علوم انسانی مدرن مبتنی بر جهان‌بینی و تفسیری مادی و غیر توحیدی از عالم آفرینش، انسان، جامعه و تاریخ است.

کتاب «روان‌شناسی در ترازوی نقد» نوشته شهریار زرشناس به تبیین و نقد جریان روان‌شناسی غربی و مدرن می‌پردازد و توسط نشر سدید به زودی منتشر می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 40862
تاريخ ثبت خبر : 17 بهمن 1395
ساعت بارگزاری خبر : 15:46
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)