| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


تألیف کتاب «اندیشه فمنیسم در ترازوی فقه»

کتاب «اندیشه فمنیسم در ترازوی فقه» توسط کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تالیف شد.
به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، سارا حقی، کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و مولف کتاب «اندیشه فمنیسم در ترازوی فقه گفت: جریان فمنیسم و یا جریان دفاع از حقوق زنان که سال‌ها پیش در غرب تولد یافت اینک پس از سپری شدن بیش از سه قرن، تحولاتی شگرف را در نقش ها و جایگاه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی زنان رقم زده است. تغییرات جنسیتی نسل حاضر چالش‌ها و معضلات و بحران های شدیدی را در جهان غرب پدیدار ساخته است.
 
 
وی افزود: آسیب‌های شدید خانواده، گسست‌های عاطفی، افزایش سن ازدواج و ظهور پدیده هایی همچون خانواده های تک والد، فرزندان طلاق، فرزندان نامشروع و  بی‌هویت، سقط جنین گسترده، همجنس‌گرایی وده ها مشکل دیگر که در حوزه روابط زن ومرد پدید آمده است همگی حاکی از بحران جدی فمنیسم در عصر حاضر است.
 
 
حقی اظهار کرد: در جهت تقابل با تبلیغات معارض فمنیستی پیرامون حقوق زنان پژوهشی در قالب کتاب با عنوان «اندیشه فمینیسم در ترازوی فقه» به رشته تحریر در آمد در این کتاب اندیشه‌های فمنیستی ومورد پذیرش بودن آن در فقه بررسی شده و دیدگاه علما وفقه ای اسلامی در مورد فمنیسم و مبانی آنها در خصوص دیه، ارث، شهادت، قضاوت و به عبارت دیگر حقوق مالی وغیر مالی بیان شده است.
 
 
نویسنده همچنین مسئله انتقاد از فمنیسم را مطرح کرد و در این رابطه نقد درون دینی و برون دینی را عنوان کرده است. در انتها بعد از نتیجه‌گیری پیشنهادات لازم را که برگرفته از تعالیم دینی و به نفع بشریت بوده و ضامن سلامتی فکری، روحی وجسمی آحاد جامعه می‌باشد با عنایت به قاعده فقهی «کل ماحکم به الشرع حکم به العقل» بیان کرده است.
 
 
لازم به توضیح است کتاب «اندیشه فمنیسم در ترازوی فقه» در چاپ اول در یک هزار نسخه توسط انتشارات راز نهان منتشر شده است.
 
 
انتهای پیام/
کد خبر : 24678
تاريخ ثبت خبر : 1 تیر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 12:10
برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)