| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

فراخوان مقاله؛


همایش فقه مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته برگزار می شود

همایش ملی فقه مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 7 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، همایش ملی فقه مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ۷ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

مهلت ارسال چکیده مقاله ۱۰ بهمن ماه و اصل مقالات ۲۰ بهمن ماه است.

محورهای مقالات همایش به شرح ذیل است:

*مسائل فلسفی و کلامی؛ ۱٫ فلسفه مهندسی ژنتیک ۲٫ مهندسی ژنتیک دخالت در خلقت یا استخدام قوانین و سنن الهی و صنعت و تسخیر عالم ۳٫ نسبت مهندسی ژنتیک با نظام احسن آفرینش ۴٫ مهندسی ژنتیک و نظریه مزیت طبیعی و وجود شرور و بلایا.

*مسائل فقهی؛ ۵٫ قواعد فقهی / تکلیفی و اخلاقی / تحسینی در مهندسی ژنتیک ۶٫ قواعد اولی و ثانوی در مهندسی ژنتیک ۷٫ تمییز اصول حاکم بر تولید و مصرف حیوانات و گیاهان تراریخته ۸٫ تمییز اصول حاکم بر زیست ورهای جانداره. ۹٫ اصلاح ژنتیک انسان ۱۰٫ جایگاه دولت در نظام سازی حقوقی و اخلاقی در حوزه مهندسی ژنتیک ۱۱٫ معیارهای ارزیابی خطر و پیشگیری از سرو.

*مسائل حقوقی؛ ۱۲٫ اصول و مبانی حقوقی جواز و عدم جواز اصلاح ژنتیک ۱۳٫ اصلاح ژنتیک و تولید حیوانات و گیاهان تراریخته ۱۴٫ استلزامات قانون گذاری اصلاح ژنتیک و تولید حیوانات و گیاهان تراریخته در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران ۱۵٫ رویکرد نظام های حقوقی به اصلاح ژنتیک و تولید حیوانات و گیاهان تراریخته ۱۶٫ معیارهای ارزیابی خطر در نظام های حقوقی ۱۷٫ هنجارهای رفتاری در حوزه حیوانات تراریخته.

*مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی؛ ۱۸٫ آثار اقتصادی مهندسی ژنتیک و تولید حیوانات و گیاهات تراریخته ۱۹٫ اصلاح ژنتیک و تولید حیوانات و گیاهان تراریخته ۲۰٫ مبادی سیاسی و اقتصادی مخالفت با اصلاح ژنتیک و تولید حیوانات و گیاهان تراریخته در جهان ۲۱٫ رویکردها به مهندسی ژنتیک و تولید حیوانات و گیاهان تراریخته ۲۲٫ انگیزه و صلح سبز در مقابله با مهندسی ژنتیک و تولید حیوانات و گیاهان تراریخته.

*مسائل علمی و فناوری؛ ۲۳٫ آثار مهندسی ژنتیک بر سلامت ۲۴٫ آثار مهندسی ژنتیک بر محیط زیست ۲۵٫ شبهات علمی تولید تولید و مصرف محصولات تراریخته.

علاقه مندان مقالات خود را به دبیرخانه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم، بلوار پانزده خرداد خیابان شهید میثمی ارسال کنند.

انتهای پیام/

 

 

کد خبر : 38797
تاريخ ثبت خبر : 25 دی 1395
ساعت بارگزاری خبر : 13:31
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)