| امروز شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

10 اسفندماه در اصفهان؛


برگزاری کارگاه بین المللی «روش شناسی مطالعات فرقه نگاری شیعه»

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاری دانشگاه اصفهان و قطب علمی مطالعات فرهنگ و تمدن شیعه دوره صفویه كارگاه بین المللی یك روزه ای را سه شنبه 10 اسفندماه در دانشگاه اصفهان برگزار می كند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ‌عوامل مؤثر بر شکل گیری دانش فرقه نگاری، نقد و بررسی منابع فرقه نگاران شیعه، اهیمت تحلیل و بررسی انتقادی منابع فرقه نگاری و جایگاه علم کلام و علم تاریخ در روش شناسی فرقه نگاری از جمله محورهای این کارگاه بین المللی یک روزه است.
همچنین تبیین علل رویکردهای مورخان شیعه به فرقه نگاری، نقد و بررسی گزارش های تاریخی در منابع فرقه نگاری و سبک ها و شیوه های تاریخ نگاری فرقه نگاران از دیگر محورهای مورد بحث در این کارگاه است.


تأثیر منابع فرقه نگاری بر منابع متأخر خود، مقایسه سبک و گزارشات منابع فرقه نگاری هم عصر و هم گرایی و واگرایی در منابع فرقه نگاری از دیگر موضوعات قابل طرح در کارگاه یاد شده است.
پرفسور دومنیکو افوم از کشور فرانسه مهمان خارجی کارگاه بین المللی «روش شناسی مطالعات فرقه نگاری شیعه» است که قرار است سه شنبه ۱۰ اسفند در دانشگاه اصفهان، تالار صائب۱ برگزار می شود.
آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات شنبه ۳۰ بهمن ماه است که افرادی که تمایل به ارسال مقاله دارند می توانند با شماره تلفن ۳۷۹۳۳۱۲۷ – 031 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/

               

کد خبر : 41135
تاريخ ثبت خبر : 19 بهمن 1395
ساعت بارگزاری خبر : 15:20
برچسب‌ها:,
  1. حسینی گفت:

    http://www.iqna.ir/fa/news/3744028
    کتاب مطالعات حدیثی و زبان شناسی تاریخی منتشر شد.

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)