| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

فایل pdf مقاله؛


بازشناسی پارادایم علمی ایران

سعید زیباکلام، استاد فلسفه دانشگاه تهران، مقاله ای با عنوان «بازشناسی پارادایم علمی ایران» نگاشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، سعید زیباکلام، استاد فلسفه دانشگاه تهران، مقاله ای با عنوان «بازشناسی پارادایم علمی ایران» نگاشته است که بخشی از آن در ادامه می آید:

ماه‌ها پس از فراخوان یا دعوت مقام معظم رهبری به ایجاد جنبش نرم افزاری تولید علم در ایران، دعوت شدم تا درباره آن جنبش تأملاتم را به تحلیل بازگویم.
آن سخنرانی با این سه سؤال شروع شد:
(۱) چرا پس از فراخوان جنبش نرم افزاری هیچ اتفاقی نیفتاد؟
(۲) چرا سالها قبل از فراخوان مذکور هیچ اتفاقی نمی افتاد؟
(۳)چرا تا آیندههایی قابل پیش بینی هیچ اتفاقی هم نخواهد افتاد؟
در آنجا تلاش کردم با تحلیل شواهد موجود پاسخ آن سه سؤال را بدهم. از آن پس تاکنون، هر سال دست کم یک سخنرانی با محوریت جنبش نرم افزاری در مناسبت‌های مختلف در دانشگاه‍‌های سراسر کشور ایراد کرده‌ام.
از سکوت‌های مطلق و طولانی معنادار، ایما و اشارات جسته و گریخته بسیاری از هم‌کسوتان دانشگاهی و حوزوی ظرف این سنوات متوجه شده ام که ابدا با مطالب تصریح شده در آن سؤالات یا روی هم رفته موافق نیستند یا به شدت مخالفند و آن را کمال بدبینی یا کم‌بینی یا کج بینی می پندارند و با بی اعتنایی از کنار آنها می گذرند.
اینک شایستدیدم عصاره بحث و تحلیل های این سنوات را به نحو مدون در معرض قضاوت تمام صنوف دانشگاهی و حوزوی اعم از دانشجو، طلبه، استاد، مدیران و مسئولان ذی ربط قراردهم.
زیرا به رغم مواضع مندرج در آن سؤالات پس از فراخوان جنبش نرم افزاری هیچ اتفاقی نیافتاد، سالها قبل از فراخوان مذکور هیچ اتفاقی نمی افتاد، تا آینده‌هایی نسبتا دور نیز هیچ اتفاقی هم نخواهد افتاد ایجاد جنبشی نرم افزاری یا ارزشی ـ بینشی در دانشگاه و حوزه را امری حیاتی برای استمرار، تحکیم و استقلال انقلاب اسلامی می دانم.

علاقه مندان می توانند ازاینجا کل متن مقاله را مشاهده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 62809
تاريخ ثبت خبر : 30 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 13:27
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)