| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


اولویت‌بندی معیارهای تأمین مالی مطلوب در بازار سرمایه اسلامی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «شناسایی و اولویت‌بندی معیارهای تأمین مالی مطلوب در بازار سرمایه اسلامی از منظر اقتصاد مقاومتی» توسط رضا یارمحمدی نگاشته شده و عادل آذر، استاد‌‌‌ ‌‌‌‌راهنما این پایان‌نامه در سال 94 در دانشگاه امام صادق(ع) بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «شناسایی و اولویت‌بندی معیارهای تأمین مالی مطلوب در بازار سرمایه اسلامی از منظر اقتصاد مقاومتی» توسط رضا یارمحمدی نگاشته شده است.
عادل آذر، استاد‌‌‌ ‌‌‌‌راهنما این پایان‌نامه در سال ۹۴ در دانشگاه امام صادق (ع)، دانشکده مدیریت و معارف اسلامی بود.
چکیده این پایان‌نامه در ادامه می‌آید:

به جهت اهمیت ساختار مالی در زمینه‌های مختلف، شناخت عوامل عمده‌ای که در تأمین مالی طرح‌ها و بنگاه‌ها تأثیرگذار هستند، قابل‌توجه و مهم است؛ تا از این طریق هر شرکت بتواند با در نظر گرفتن آن عوامل تعیین‌کننده و مؤثر و میزان تأثیر هرکدام در ارتباط با ساختار مالی خود برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری نماید.
 در پژوهش حاضر بر اساس ادبیات موضوع، معیارهای تأمین مالی مطلوب در بازار سرمایه اسلامی از منظر اقتصاد مقاومتی در ۳۱ معیار مختلف احصاء گردید.
 با توجه به مصاحبه‌های انجام‌شده با خبرگان این معیارها از منظر تأمین مالی کننده، تأمین مالی شونده، نهادهای مکمل و بالاخره از منظر کلان اقتصادی دسته‌بندی شد.
در گام بعد پرسشنامه‌هایی مبتنی بر عوامل به‌دست‌آمده تهیه گردید و در اختیار خبرگان بازار سرمایه قرار گرفت.
 در ادامه بر اساس روش تاپسیس معیارها رتبه‌بندی شد. اساس این روش، انتخاب گزینه‌ای است که کمترین فاصله را از جواب ایده آ مثبت و بیشترین فاصله را از جواب ایدئال منفی دارد.

نتایج تحقیق حاکی از آن است که معیار ریسک و بازدهی به ترتیب با رتبه ۰٫۷۷ و ۰٫۷۶ برای سرمایه‌گذاران از اهمیت بالاتری نسبت به سایر معیارها برخوردار بوده و همچنین معیار نقد شوندگی ابزارهای تأمین مالی با رتبه ۰٫۷۰ برای نهادهای مکمل، توجیه‌پذیری تأمین مالی با رتبه ۰٫۷۱ و همسویی ابزارهای تأمین مالی با عدالت اقتصادی با رتبه ۰٫۶۴ بیشترین میزان اهمیت را به خود اختصاص دادند.
انتهای پیام/

کد خبر : 47224
تاريخ ثبت خبر : 6 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:30
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)