| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


اندیشه و عملکرد آیت‌الله بهشتی در استقرار نظام جمهوری اسلامی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «اندیشه و عملکرد آیت‌الله بهشتی در استقرار نظام جمهوری اسلامی» توسط صغرا ساسانی نگاشته و محسن بهشتی‌سرشت، استاد راهنما و حجت فلاح توتکار، استاد مشاور این رساله در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، دانشکده ادبیات و علوم انسانی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «اندیشه و عملکرد آیت‌الله بهشتی در استقرار نظام جمهوری اسلامی» توسط صغرا ساسانی نگاشته شده است.

محسن بهشتی‌سرشت، استاد راهنما و حجت فلاح توتکار، استاد مشاور این رساله در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره(، دانشکده ادبیات و علوم انسانی بودند.

چکیده:

دهه ۱۳۲۰ یعنی بعد از خروج رضاشاه از کشور سال‌های فعالیت و آزادی احزاب و گروه‌های سیاسی و مذهبی بود. جامعه مذهبی پس از تحمل فشارها و رواج فرهنگ ضددینی در دوره اول اکنون آماده بود تا نقش خود را به‌عنوان یک حرکت اصیل اسلامی با سازمان و هدف مشخص دنبال کند.

سید محمد حسینی بهشتی در دوم آبان ۱۳۰۷ در اصفهان در یک خانواده روحانی به دنیا آمد و در سال ۱۳۲۱ تحصیلات دبیرستان را رها کرد و در مدرسه صدر اصفهان مشغول به تحصیل علوم دینی شد و در سال ۱۳۲۵ برای ادامه تحصیلات حوزوی به قم رفت، او از سال ۳۳ تا ۴۲ با تأسیس دبیرستان دین و دانش در قم سعی در نزدیک کردن حوزه و دانشگاه نمود و همچنین در موتلفه فعالیت کرد و پس از ترور حسنعلی منصور نخست‌وزیر عازم آلمان شد.

وی در سال ۴۹ بازگشت، او در سال ۵۴ به دلیل اشاعه مفاهیم سیاسی قرآن طی جلساتی که از چهار سال پیش شروع کرده بود، بازداشت شد پس از مدتی آزاد و در جامعه روحانیت مبارز نقش فعالی ایفا کرد.

با رفتن امام (ره) به پاریس، هسته اولیه شورای انقلاب را با همکاری دیگر دوستانش، تشکیل داد و پس از پیروزی انقلاب به ترتیب ریاست شورای انقلاب، نیابت رئیس مجلس خبرگان و ریاست دیوان عالی کشور را بر عهده داشت.

وی موسس حزب جمهوری و اولین دبیر کل این حزب بود و در ۷ تیر سال ۶۰ به شهادت رسید.

علاقه‌مندان می‌توانند متن کامل این پایان‌نامه را از اینجا ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 70727
تاريخ ثبت خبر : 9 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:15
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)