| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


اندیشه اسلامی(۲) با تاکید بر اندیشه سیاسی اسلام منتشر شد

کتاب اندیشه اسلامی 2 به عنوان کتاب درسی دانشجویان توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی تدوین و نگاشته شده است. این کتاب به بررسی مسایل مهم مربوط به اندیشه سیاسی اسلام می پردازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری . تحلیلی طلیعه به نقل از  روابط عمومی دفتر نشر معارف، کتاب «اندیشه اسلامی (۲): با تاکید بر اندیشه سیاسی اسلام» نوشته حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی (رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) از سوی دانشگاه معارف اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر ‌شد.

 

 

کتاب حاضر که به عنوان کتاب درسی اندیشه اسلامی ۲ دانشجویان تدوین و نگاشته شده است به بررسی مسایل مهم مربوط به اندیشه سیاسی اسلام می پردازد. در ابتدای این اثر کلیاتی در مورد معرفت دینی و دینداری ارایه شده و پس از آن پیامدهای معرفتی مدرنیته و سکولاریسم، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

 

 

همچنین چالش مهم مسلمانان با مقوله مدرنیته بیان شده و ظهور بنیادگرایی اسلامی و سلفی گری و تقابل آن با نوگرایی دینی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

 

 

در بخش بعدی کتاب نویسنده تحلیلی از ماهیت وحی و نبوت و فلسفه آن دو ارایه نموده و ضمن بررسی مفهوم و چرایی ختم نبوت، نسبت بین دین و حکومت و مشروعیت تفکرات سیاسی در اسلام را بررسی نموده و مبانی حکومت دینی در عصر غیبت معصومین(ع) را تبیین نموده است.

 

photo_2016-08-21_11-47-19

 

 

نویسنده در ادامه به بررسی ادله فقهی و سیاسی مشروعیت حکومت ولایت فقیه پرداخته و شرایط رهبر و ولی فقیه برای احراز مسند حکومت را بیان نموده و پرسش ها و ابهاماتی را در این زمینه پاسخ داده است.

 

 

اندیشه اسلامی (۲): با تاکید بر اندیشه سیاسی اسلام در ۲۹۶ صفحه و قطع وزیری با تاریخ چاپ زمستان ۱۳۹۳به قیمت ۹۰۰۰ تومان در اختیار علاقه مندان است.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 28318
تاريخ ثبت خبر : 31 مرداد 1395
ساعت بارگزاری خبر : 12:30
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)