| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار کتاب همسران شایسته/ سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در خانه

کتاب «همسران شایسته (سیره تربیتی و اخلاقی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در خانه و خانواده)» به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسدالله طوسی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «همسران شایسته (سیره تربیتی و اخلاقی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در خانه و خانواده)» به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسدالله طوسی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النّاسُ وَالْحِجارَه عَلَیها مَلائِکَه غِلاظٌ شِدادٌ لا یعْصُونَ اللّهَ ما أَمَرَهُمْ وَیفْعَلُونَ ما یؤمَرُونَ (تحریم، ۶) خانواده نخستین، مهم‌ترین و مقدس‌ترین اجتماع انسانی است که سلامت یا آشفتگی افراد و اجتماعات انسانی به آن بسیار وابسته است.
 زن و شوهر در خانواده نقشی محوری دارند و نوع روابط آنها، در کیفیت شکل‌گیری این نهاد و نیز شاکله دیگر اعضا دخیل است.

شریعت مقدس اسلام برای خانواده جایگاهی والا قائل است و لازم دانسته است تا قدم‌های اولیه تشکیل آن بسیار دقیق و محکم برداشته شود، و از همین روی، حتی برای ظـریف‌ترین ارتباطات خانوادگی توصیه‌هایی اخلاقی و گاه الزامی دارد.

کتاب پیش روی بر آن است تا با بهره‌گیری از منابع دینی، به‌ویژه سیره رسول خدا و اهل‌بیت، به پرسش‌هایی در باب «فلسفه تشکیل خانواده»، «معیارهای انتخاب همسر»، «ازدواج به هنگام»، «بهترین نوع ارتباط زناشویی»، «کیفیت و راهکارهای مهرورزی و خوش‌ خلقی»، و… پاسخ دهد.

کتاب «همسران شایسته (سیره تربیتی و اخلاقی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در خانه و خانواده)» در ۵۶۰ صفحه و به قیمت ۴۰ هزار تومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 69771
تاريخ ثبت خبر : 30 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 09:46
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)