| امروز شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معاون فرهنگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:


الگوسازی فرهنگی از مهم‌ترین آثار و برکات شعائر الهی است

شاهمرادیان گفت: یکی از آثار تعظیم شعائر دینی و الهی الگوسازی فرهنگی است. شعائر موجب غلبه روح جمعی بر روح فردی و اتحاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، برنامه «گفت‌و‌گوی فرهنگی» با موضوع نقش شعائر مذهبی در فرهنگ با حضور حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاهمرادیان معاون فرهنگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از شبکه رادیویی گفت‌و‌گو به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام شاهمرادیان با اشاره به معنای لغوی شعائر اظهار کرد: شعائر به معنای نشانه ها و علائم است. به برخی از تشریفات اجتماعی که دارای قدمت و اهمیت فراوانی هستند نیز شعائر می گویند.

وی افزود: علاوه بر این موارد، طیف وسیعی از مراسمات و مناسک مختلفی که با رویکرد دینی و فرهنگی هستند نیز شعائر نام دارد. در آیات شریفه قرآن کریم شعائری مانند صفا و مروه علامتهای اطاعت و بندگی خدا است.

معاون فرهنگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از محصولات و خروجی های تاثیرگذاری و اثربخشی شعائر در فرهنگ دینی، شعار و قالب آثار متعدد فرهنگی و هنری است.

حجت الاسلام شاهمرادیان در ادامه مطرح کرد: علامت و نشانه ای که ما را به سمت خداوند سوق دهد و مصداقی از اطاعت خداوند و جدا شدن انسان از غیر خدا شعائر نام دارد.

وی افزود: یکی از آثار تعظیم شعائر دینی و الهی الگوسازی فرهنگی است. شعائر موجب غلبه روح جمعی بر روح فردی و اتحاد می شود. تقویت حافظه فرهنگی امت، کمک به ایجاد ارتباط و رفتار جمعی، توسعه کمی و کیفی هنر مذهبی  از مهم ترین آثار و برکات شعائر دینی در فرهنگ است.

معاون فرهنگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی بیان داشت: توجه به شعارهای فرهنگی در قرآن کریم از ناحیه خداوند در قرآن کریم آغاز می شود. خداوند ما را به این شعارها توجه داده است. شهدای مدافع حرم از علائم خوب فرهنگی و اثربخش شهادت هستند.

حجت الاسلام شاهمرادیان بیان داشت: ما باید الگوهای موفق بشر را با زیباترین قالبهای هنری تبیین کنیم و ترویج دهیم.

معاون فرهنگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه اظهار داشت: اگر بتوانیم خلأ بین مفاهیم عمیق و اصلی و غنی دینی در حوزه فرهنگ و بین مردم را با قالبهای هنری پر کنیم تاثیرگذاری شعارهای دینی و مذهبی در اجتماع و فرهنگ ملت ما به مراتب عمیق‌تر خواهد شد.

وی در خاتمه اضافه کرد: شعائر شعور و شور دینی مردم را توسعه می دهد و ما را به سمتی می برد که در انتهای آن خداوند است و این به یک نقشه راه و تشکیل روح جمعی نیاز دارد.  

انتهای پیام/

کد خبر : 75999
تاريخ ثبت خبر : 20 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:56
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)