| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

حریزاوی خبر داد:


افتتاح ۵ مرکز حوزه علوم اسلامی ویژه دانشگاه فرهنگیان

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: براساس امضاء تفاهم نامه با دانشگاه فرهنگیان، امسال ۵ مرکز حوزه علوم اسلامی ویژه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی گفت: ثبت نام مراکز حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان مطابق هر سال، از ابتدای سال شمسی آغاز شده تا ابتدای سال تحصیلی ادامه پیدا می کند.

وی افزود: سامانه ثبت نام http://www.hodat.ir در ۶ ماه اول سال باز بوده و تمام ۴۵ مرکز حوزه در حال ثبت نام هستند. کلاس ها از اول مهرماه مطابق تقویم دانشگاه شروع شده و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه خواهد داشت.  

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: امسال افزایش ظرفیت ما در دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد. طبق تفاهم نامه ای که با این دانشگاه امضاء کرده ایم، ۵ مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، ویژه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان افتتاح می شود.

حریزاوی افزود: امسال تعداد حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان به ۵۰ حوزه می رسد و برنامه هایی که در این ۵ مرکز طراحی می شود، مخصوص زیست بوم همان دانشگاه و نیازهای فکری و محتوایی دانشجو معلم ها خواهد بود.

وی ادامه داد: از حیث نظام درسی نیز نظام درسی حوزه از سال گذشته تغییر کرده و به پودمان سالانه تبدیل شده است، قبلا یک دوره ۳ ساله ارائه می شود ولی اکنون ۳ دوره یک ساله ارائه می شود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: پودمان سال اول تحت عنوان «مبانی معرفت جویی و جهاد علمی و فرهنگی» در سراسر کشور برگزار شد و اکنون در مرحله صدور گواهی و تطبیق دروس آن هستیم.

وی افزود:  پودمان سال دوم هم توسط کارگروه های تدوین محتوا در حال طراحی است تا از مهرماه سال جاری اجرا شود. اساتید آن در شهریورماه آموزش می بینند.

حریزاوی گفت: این دوره نیز  تحت عنوان «تربیت مربی و مدیر فرهنگی» به شکل یکساله طراحی شده و انتهای تابستان از محتوای طراحی شده رونمایی می شود تا از مهرماه اجرا شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 69124
تاريخ ثبت خبر : 13 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:17
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)