| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

اثری از امام موسی صدر؛


ارسال کتاب «رهیافت‌های اقتصادی اسلام» برای محافل علمی اقتصاد

کتاب «رهیافت‌های اقتصادی اسلام» که شامل مقالات و گفتارهای امام صدر درباره اقتصاد است، برای دانشکده‌ها و پژوهشگاه‌های اقتصادی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، نسخه‌هایی از کتاب «رهیافت‌های اقتصادی اسلام» از طرف انتشارات مؤسسه امام موسی صدر به بخش مدیریت و کتابخانه دانشکده‌های اقتصاد و پژوهشگاه‌های اقتصادی در سراسر کشور ارسال شد.

 

 

این اقدام برای معرفی بیشتر این کتاب در محافل علمی اقتصادی و آشنا شدن دانشجویان این رشته با این اثر است. همچنین در صورت درخواست دانشکده‌ها یا تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری نقد و بررسی این کتاب مؤسسه آماده همکاری با آنها خواهد بود. 

 

 

کتاب «رهیافت‌های اقتصادی اسلام» شامل مقالات و گفتارهای امام موسی صدر درباره اقتصاد است. امام صدر که خود دانش آموخته رشته اقتصاد از دانشگاه تهران است، در این کتاب میان نظام‌های اقتصادی سرمایه‌داری و مارکسیسم و آموزه‌های اسلام مقایسه‌ای صورت می‌دهد و رهیافت‌های اقتصادی اسلام را روشن می‌کند.

 

 

فصل نخست، مجموعه مقالات فارسی امام موسی صدر است که به قلم خود او در مجله مکتب اسلام به چاپ رسیده است. فصل دوم کتاب، گفتارهای اقتصادی امام موسی صدر در لبنان است که بخش عمده آن درس‌گفتارهای وی برای اعضای ارشد جنبش أمل است. فصل سوم نیز دو مقاله جامعه‌شناختی ـ اقتصادی است که در یکی مسئله اختلاف طبقاتی و راه‌حل اسلام برای آن و در دیگری مبحث عدالت اقتصادی و اجتماعی را بررسی می‌کند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 28290
تاريخ ثبت خبر : 31 مرداد 1395
ساعت بارگزاری خبر : 10:57
برچسب‌ها:, , , , , , , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)