| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

دبیر همایش مبانی و منطق علوم انسانی خبر داد:


احتمال لغو همایش مبانی علوم انسانی در المیزان وجود دارد/ مقالات منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اسدی‌نسب دبیر علمی همایش مبانی و منطق علوم انسانی با تکیه بر المیزان گفت: احتمال برگزارنشدن این همایش به دلیل مشکلات مالی وجود دارد. در صورت لغو همایش، مقالات رسیده از محققان و افرادی که در این رابطه زحمت کشیده‌اند در قالب دو جلد کتاب منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری . تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اسدی‌نسب، دبیر علمی همایش «مبانی و منطق علوم انسانی با تکیه بر المیزان» گفت: احتمال عدم برگزاری همایش «مبانی و منطق علوم انسانی با تکیه بر المیزان» که قرار بود از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شود وجود دارد.

 

وی مشکلات بودجه‌ای را دلیل این مسئله بیان کرد و افزود: احتمالا اصل همایش برگزار نشود ولی مقالات رسیده از محققان و افرادی که در این رابطه زحمت کشیده‌اند در قالب دو جلد کتاب منتشر خواهد شد.

 

اسدی‌نسب اظهار کرد: ۳۰ مقاله ارسالی به همایش در حال نهایی شدن است و بعد از ارزیابی و بررسی لازم، در صورت برگزاری همایش مقالات برتر در همایش قرائت می‌شوند و در صورت عدم برگزاری، مقالات در قالب کتاب نشر خواهند یافت.

 

اسدی‌نسب تصریح کرد: این همایش با هدف استخراج مبانی و منطق علوم انسانی با محوریت تفسیر المیزان از سال ۹۴ کلید خورد و علت رویکرد به تفسیر المیزان نیز توجه قابل تامل علامه طباطبایی در تفسیرشان به علوم انسانی بوده است.

 

یادآور می‌شود بعد از فراخوان همایش، آخر خردادماه ۹۴ برای ارسال چکیده مقالات و پایان شهریور برای ارسال اصل اثر اعلام شده بود البته همایش بعد از مدتی تمدید و به سال ۹۵ موکول شد اما در حالی که شش ماه از سال ۹۵ نیز سپری شده است دبیر علمی همایش از احتمال زیاد عدم برگزاری همایش به علت مشکلات مالی خبر داده است.
چندین پیش نشست از مجموعه ده پیش نشستی که قرار بود تا زمان برگزاری همایش تشکیل شود نیز برگزار شده است.

 

قرآن و مبانی و منطق تولید علوم انسانی اسلامی، قرآن و مبانی و منطق تولید اخلاق اسلامی، قرآن و مبانی و منطق تولید تربیت اسلامی، قرآن و مبانی و منطق تولید روان‌شناسی اسلامی، قرآن و مبانی و منطق تولید سیاست اسلامی از جمله محورهای کلی این همایش‌اند که هر کدام از آن‌ها نیز مشتمل بر چندمحور جزیی هستند.

مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز تخصصی تفسیر، حوزه علمیه، انجمن قرآن‌پژوهان کشور، دارالقران علامه طباطبایی، مؤسسه اسراء، جامعه المصطفی، دانشگاه معارف قرآن، دانشگاه علوم و حدیث و موسسه تمهید از مؤسسات همکار در شکل‌گیری این همایش هستند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 28729
تاريخ ثبت خبر : 7 شهریور 1395
ساعت بارگزاری خبر : 12:16
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)