| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان نامه؛


آثار و مقاصد بعثت نبی اکرم(ص) از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)

پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته الهیات، گرایش با عنوان «آثار و مقاصد بعثت نبی اکرم (ص) از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)» توسط زهرا ریعان نگاشته شده و احمد بهشتی و علی مهدی زاده، استاد‌‌‌ ‌‌‌‌راهنما و استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته الهیات، گرایش با عنوان «آثار و مقاصد بعثت نبی اکرم (ص) از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)» توسط زهرا ریعان نگاشته شده است.

احمد بهشتی و علی مهدی زاده، استاد‌‌‌ ‌‌‌‌راهنما و استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، بودند.

چکیده این پایان‌نامه در ادامه می‌آید:

در اینجا ما بر آنیم تا اثبات کنیم که اندیشه حضرت امام(ره) برخاسته از نظرات قرآن و نهج‌البلاغه است و حضرتش مفتخر است که جامع پیروی از مکتب ولایت علوی و رسالت مصطفوی را بر قامت استوار اندیشه نابش با حقانیت آن برتن دارد.

 نظرات حضرت امام (ره) و انتخاب عناوین برحسب گفتار ایشان به‌هیچ‌وجه در رابطه عرضی با یکدیگر نیستند و نه‌تنها یکدیگر را تائید می‌نمایند بلکه همگی عناوین در راستای مقاصد اصلی بعثت حضرت ختمی محمد مصطفی (ص) است. آنچه باید بدان توجه ویژه مبذول داشت این است که توحید به‌عنوان مقصد جامعه انبیاء عظام و نبی اکرم است و مقاصد دیگر همگی تشعشع هرم اصلی وجود و تجلی نام و مصداق اتم انسان است.

حضرت امام خمینی(ره) بر این اعتقاد است که غایت نهایی تمام تشکیلاتی که از بدو خلقت تاکنون بوده و تمامی انبیاء از آغاز خلقت بدان مبعوث شده‌اند معرفی خدا و عرفان اسلام و دعوت توحید است و هیچ‌یک از کتب الهی و مذهبی مانند قرآن کریم حقایق معارف را به‌طور صریح بیان نکرده است گر چه باید به این حقیقت اعتراف نمود که حتی ذات مقدس نبی ختمی اقرب و اشرف موجودات، اعتراف به عجز فرماید و دست ما انسان‌ها از آن کوتاه است؛ و ما خود بالضروره می‌دانیم که اعمال ما و همه بشر عادی بلکه همه ملائکه الله در میزان مقایسه با اعمال رسول خدا (ص) قدر محسوسی ندارد و به‌هیچ‌ وجه در حساب نیاید. آنگاه اعتراف به تقصیر و اظهار عجز از قیام با اصرار از آن بزرگواران تواتر بلکه فوق حد تواتر است.

انتهای پیام/

کد خبر : 45270
تاريخ ثبت خبر : 5 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:00
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)