| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


عوامل فروپاشی نظام‌های سیاسی از دیدگاه اسلام و مارکسیسم

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «عوامل فروپاشی نظام‌های سیاسی از دیدگاه اسلام و مارکسیسم» توسط محمدرضا احمدی‌طباطبایی نگاشته و هوشنگ مقتدر، استاد راهنما و حمیدبهرامی احمدی و داود باوند، استاد مشاور این رساله دانشگاه امام صادق(ع) بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «عوامل فروپاشی نظام‌های سیاسی از دیدگاه اسلام و مارکسیسم» توسط  محمدرضا احمدی‌طباطبایی نگاشته شده است.

هوشنگ مقتدر، استاد راهنما و حمیدبهرامی احمدی و داود باوند، استاد مشاور این رساله دانشگاه امام صادق علیه السلام، دانشکده علوم سیاسی و معارف اسلامی بودند.

چکیده:

در این پایان‌نامه با توجه به اهمیت چگونگی فروپاشی نظام‌های سیاسی و عوامل موثر در آن به عنوان یکی از موضوع‌های تئوریک حوزه سیاست و اندیشه سیاسی، مبحث مذکور مورد مداقه واقع شده است .

با توجه به گستردگی موضوع این پایان‌نامه در جهت ایضاح و تبیین عوامل موثر در فروپاشی نظامهای سیاسی از دیدگاه اسلام و مکتب مادی و مارکسیسم تدوین و تالیف شده است.

البته در فصل نخست و به عنوان پیش درآمد قدمت و روند موضوع در سیر تاریخی اندیشه سیاسی در غرب مورد امعان نظر به صورت اجمالی قرار گرفته است به طور کلی چگونگی تشکیل و فروپاشی حکومت و ضرورت یا عدم ضرورت وجود آن در جوامع انسانی یکی از قدیمی‌ترین مباحث نظری در حوزه فلسفه سیاست و علم سیاست محسوب می‌شود.

در متون دینی و اسلامی در کنار عوامل مادی و طبیعی موثر در فروپاشی نظام‌های سیاسی از عوامل غیرمادی و معنوی که در زوال قدرت سیاسی منشا اثر است یاد شده است.

بر همین اساس ملاحظه و مقایسه دو مکتب الهی و مادی (اسلام و مارکسیسم) در این حوزه می‌تواند نحوه نگرش به مسئله تشکیل دولت و چگونگی فروپاشی آن را از دو منظر متفاوت مورد ارزیابی و کاوش قرار دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند متن کامل پایان‌نامه را از اینجا ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 72071
تاريخ ثبت خبر : 26 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 09:29
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)