| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

از تازه‌های نشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛


کتاب «سیر تطور و تحول اخبار سیره» روانه بازار نشر شد

کتاب «سیر تطور و تحول اخبار سیره» نوشته رمضان محمدی توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، در چکیده این کتاب آمده است: بعثت رسول خدا (ص) مهمترین و اثر گذارترین حادثه در طول تاریخ بشریت است. در گذشته و حال هر ملت و قومی بر اساس مستندات مورد قبول و تصورات و نگرش خویش از حوادث بعد از بعثت، برداشت های متفاوتی داشته اند، اما این مساله در بین همه مسلمانان اتفاقی است که سیره و سنت رسول خدا (ص)‌ منبع عظیم معارف و احکام الهی بشمار می رود. طبیعی است که دست یابی به سیره و تاریخ واقعی زندگانی آن حضرت‌ که بعد از یک قرن به تدوین در آمده، در معرض افات و آسیب های بسیاری قرار گرفته و مانند دیگر مقولات تاریخی در گذر زمان دگر گونی زیادی بخود باشد.

چرا که سرشت شوم داستانهای برساخته از افات همیشگی وقایع تاریخی وخاستگاه تدریجی بسیاری از انحرفات دینی و تفکرات فرقه ای است، که از سده های نخست دامنگیر تاریخ اسلام و سیره شده است. این نوشته بر آن است تا با تکیه بر اصول معیارهای نقد، گزارشات مجعول و برساخته را از غیرمجعول تمییز و معرفی نماید.

کتاب «سیر تطور و تحول اخبار سیره» نوشته رمضان محمدی در ۳۲۷ صفحه با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 77639
تاريخ ثبت خبر : 16 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:16
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)