| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

با حضور رئیس دانشكده علوم اسلامی دانشگاه نجف؛


برگزاری همایش «آسیب‌شناسی مطالعات تاریخ و سیره اهل بیت(ع)»

نخستین پیش نشست همایش بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ و سیره اهل بیت(ع) سه شنبه 10مهرماه در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، گروه تاریخ اسلام پژوهشکده علوم اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، همایش بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ و سیره اهل بیت(ع) را برگزار می کند.

تأثیر آموزه های کلامی و تاریخی بر مطالعات سیره پیامبر(ص) و معصومان(ع)، تأثیر آثار و آراء مستشرقین بر مطالعات سیره پیامبر(ص) و معصومان(ع)، تأثیر رویکردهای فقهی بر مطالعات سیره پیامبر(ص) و معصومان(ع) و نقد و بررسی آراء نواندیشان دینی مسلمان در مطالعات سیره پیامبر(ص) و معصومان(ع) برخی از محورهای اصلی این همایش بین المللی است.

نخستین پیش نشست این همایش با حضور دکتر هادی عبدالنبی التمیمی رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه نجف، اساتیدی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه اصفهان، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جامعه المصطفی(ص) العالمیه و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

تاکنون دانشگاه های اصفهان و شهید بهشتی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشکده تاریخ اسلام، بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی و انجمن ایرانی تاریخ اسلام و پژوهشکده تاریخ اسلام آمادگی خود را برای مشارکت در این همایش بین المللی اعلام کرده اند.

همچنین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جامعه المصطفی(ص) العالمیه، مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه برای همکاری در برگزای این همایش بین المللی اعلام آمادگی کرده اند.

نشست یادشده سه شنبه ۱۰ مهر از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، میدان علوم برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 77114
تاريخ ثبت خبر : 8 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:50
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)