به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، در چکیده کتاب آمده است: «در تاریخ تحولات علم تربیتی، پرسش از چیستی و روششناسی علم یا نظریه تربیتی متضمن پرسشهای فرعی متعددی دربارهی چیستی و انواع علم، چیستی موضوع علم تربیتی، نسبت میان علم تربیتی با دیگر علوم، روششناسی پژوهش تربیتی و … بوده است. از آنجا که چنین پرسشهایی دارای ماهیتی فلسفی هستند، بسترهای فکری – فلسفیِ متفاوت در مواجهه با آنها باعث شکلگیری، رشد و توسعه دیدگاههای متنوعی درباره علم تربیتی شدهاند.
کتاب حاضر، نخستین جلد از یک مجموعه دو جلدی است که به دنبال بازتعریف و بازسازیِ تصویری از چیستی علم تربیتی اسلامی با تکیه بر دیدگاهها و ظرفیّتهای فلسفه اسلامی است. این کتاب که حاصل بررسی و بازخوانیِ گستردهی آثار حکمت اسلامی است، به توضیح و تبیین آن دسته از دیدگاهها درباره هستی، انسان و ابعاد وجودی وی، علم و ادراک، تقسیمات علوم، اعتبارسنجی در معرفت و هویت علم دینی پرداخته که مقدّمات فلسفی مورد نیاز برای پاسخی تفصیلی به چیستی و روششناسی علم تربیت اسلامی را فراهم مینمایند.
کتاب «مبانی فلسفی علم تربیت اسلامی» نوشته علی لطیفی در ۲۳۲ صفحه توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال ۱۳۹۷ به چاپ رسید.
انتهای پیام/