| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


بررسی جایگاه دانشگاه در جامعه مدنی در «شهروندی و آموزش عالی»

کتاب «شهروندی و آموزش عالی» نویسندگان جیمز آرتور، چارلز ال گلن، جان آنت و ... ترجمه آریا متین و ایمان بحیرایی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، این کتاب سهمی پژوهشی حول شهروندی در آموزش عالی دارد. هر فصل به بررسی سوالات شهروندی و مسئولیت می پردازد و در کنار آن شیوه ای که دانشگاه ها باید سعی در شکل دهی زندگی دانشجویان و جامعه شناسان داشته باشند را بررسی می کند.

نویسندگان این کتاب باور دارند که دانشگاه می تواند و باید در تصمیم گیری دانشجویان درباره زندگی های شخصی شان، درباره آزادی و مسئولیت و درباره انواع قوانین اخلاقی که می توانند راهنمای زندگی شان باشند، به آنها کمک کند.

فصول این کتاب توسط محققان بین المللی به رشته تحریر درآمده اند و به دنبال بررسی سوالات زیر هستند: دانشگاه چه تعهدات وسیع تری به جامعه و اجتماع دارد؟ مسئولیت های مدنی و اخلاقی دانشگاه کدام اند؟ آیا دانشگاه باید نسل جدیدی از رهبران را تولید کند که به ترویج خیر عمومی علاقه مندند؟

چگونه دانشگاه ها در یادگیری حین خدمت مشارکت می کنند؟ آیا دانشگاه باید به منش دانشجویانش توجه داشته باشد؟ دانشگاه چگونه می تواند فرهنگ شهروندی را ارتقا دهد؟ آموزش دانشگاهی چه فضیلت هایی دارد؟

 مباحث حول این سوالات چالش هایی را پیش روی خواننده و اجتماع می دهد. این کتاب مورد علاقه همه کسانی خواهد بود که دل مشغولی جایگاه  دانشگاه در آموزش و جامعه مدنی را دارند.

این کتاب شامل ۱۰ فصل است:

مقدمه

منش دانشجو در دانشگاه بریتانیایی

دانشگاه های منش؟

اجتماع، آموزش حین خدمت و آموزش عالی در بریتانیا

جستجوی ستاره قطبی اخلاقی در سالهای کالج

شهروندی و آموزش عالی در بریتانیا

آموزش منش در دانشگاه: هدفی ارزشمند

منش آموزش عالی

توسعه شهروندی از طریق تبادلات بین المللی

توجیه تراشی یا مخالفت متنی؟ دو راهه های اخلاقی دانشگاهیان در عصر مدیریت گرایی

کتاب «شهروندی و آموزش عالی» نویسندگان جیمز آرتور، چارلز ال گلن، جان آنت و … ترجمه آریا متین و ایمان بحیرایی در ۳۱۸ صفحه، با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰۰۰ تومان توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با همکاری دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 76171
تاريخ ثبت خبر : 22 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 19:14
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)