| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


تشریح ۱۴ عرصه مدیریت در «مدیریت همگانی در آموزه‌های وحیانی»

کتاب «مدیریت همگانی در آموزه های وحیانی» نوشته احمدعلی افتخاری توسط انتشارات کتاب آوا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، در این کتاب عرصه های مدیریت به ۱۴ مورد تقسیم شده است از جمله مدیریت استرس، مدیریت اعتماد، مدیریت باور، مدیریت بحران، مدیریت پاداش، مدیریت تطبیقی، مدیریت تعارض، مدیریت تغییر، مدیریت دانش، مدیریت ریسک، مدیریت زمان، مدیریت عملکرد، مدیریت ناب و مدیریت هدف.

نتایج به دست آمده این پژوهش در پرتو آموزه های دینی برای بیان روش های اداری امور جامعه در عرصه های گوناگون و ارائه راهکارهای بهینه اجرایی و ایجاد فرصت ها و بازشناسی تهدیدها در فرآیند خودسازی، نیاز سنجی، زمان شناسی، آسیب شناسی، حفظ تناسب اهداف مدیریتی با علاقه و توان مخاطبان، هماهنگی تلاش ها و پرهیز از تعارض و چندگانگی در حوزه اجرا، ایجاد ارتباط میان اهداف و نیازها، اولویت بندی ایمن سازی و سالم سازی محیط برای همه، برآورده نمودن انتظارات فرد و سازمان با تعدیل و تحکیم روابط انسانی که خود مقدمه اصلاح سازی رفتار سازمانی و نگرش سیستمی خواهد بود.

نویسنده در بخشی از این کتاب به مدیریت بحران اشاره کرده و آورده است:«نگرش سنتی به مدیریت بحران نگرشی منفی بوده، همانند فرونشاندن آتش توسط مدیر تلقی می شده است. با این تعبیر که مدیر بحران در انتظار خراب شدن کارها می نشیند و پس از بروز تخریب، سعی می کند تا ضرر ناشی از خرابی ها را محدود کند. ولی در تطور معانی این واژه به تازگی معنای مثبت و بهتری برای آن پیدا شده است.

بر اساس معنای اخیر، همواره باید مجموعه ای از طرح ها و برنامه های عملی برای برخورد با تحولات احتمالی آینده در داخل سازمان ها تنظیم شود و مدیران باید درباره اتفاقات احتمالی آینده بیندیشند و آمادگی برخورد با رخ دادهای غیرمترقبه را کسب کنند، بنابراین مدیریت بحران بر ضرورت پیش بینی منظم و کسب آمادگی برای برخورد با آن دسته از مسائل داخلی و خارجی که به طور جدی شهرت، سودآوری یا حیات سازمان را تهدید می کنند، تاکید دارد.»

کتاب «مدیریت همگانی در آموزه های وحیانی» نوشته احمدعلی افتخاری در ۲۶۱ صفحه در ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۲۴۰۰۰ تومان توسط انتشارات کتاب آوا منتشر شد.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 76167
تاريخ ثبت خبر : 21 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 21:06
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)