| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

امشب در برنامه زاویه؛


نسبت فقه و حوزه‌های علمیه با دنیای معاصر بررسی می‌شود

برنامه امشب «زاویه» با حضور آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست و محمود حکمت‌نیا به موضوع «نسبت فقه و حوزه‌های علمیه با دنیای معاصر» می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، برنامه تلویزیونی «زاویه» که در دو هفتۀ گذشته پیرامون نسبت حوزۀ علمیه و سکولاریسم پرداخته است، این هفته قصد دارد تا با حضور آیت الله ابوالقاسم علیدوست و محمود حکمت‌نیا بحث خود را پیرامون نسبت فقه و حوزه‌های علمیه با دنیای معاصر به سرانجام برساند.

در این برنامه به این موضوع پرداخته می شود که نظام اسلامی با دغدغه‌ دینی شکل گرفته و حوزه نیز بر طبق سنتش متکفل امر دینی است ولی تا کنون ارتباط حوزه و نظام به نحو مطلوبی محقق نشده است.

نحوه‌ ارتباط حوزه و نظام اسلامی، تمایز نظام برآمده از اسلام با دولت مدرن، دلایل و اختلافات معرفتی و نیز تحقق امورات نظام در شاکله‌ی دولت مدرن  به عنوان یکی از ابهامات اساسی به وجود آمده، از جمله مسائلی است که در زاویه امشب به بحث گذاشته می شود.

برنامه «زاویه» به تهیه‌کنندگی علی خواجه، دبیری علیرضا معادی و اجرای حبیب رحیم پور چند هفته ای ست کار خود را در سری جدید آغاز کرده و امروز چهارشنبه ساعت ۱۵: ۲۱ روی آنتن شبکۀ ۴ می رود.

اخبار هفتگی حوزه علوم انسانی، گزارشی از رخدادهای مهم این حوزه، اخبار مطبوعات و دانشگاه‌ها نیز ازجمله بخش‌های دیگر این برنامه است که در کنار بخش اصلی، با اجرای علیرضا سمیعی  پخش خواهد شد.

«زاویه» کاری است از گروه فرهنگ و اندیشه شبکۀ چهار که هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۱۵: ۲۱ به‌صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 76111
تاريخ ثبت خبر : 21 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 16:49
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)