| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

با سخنرانی استادان دانشگاه مذاهب اسلامی؛


برگزاری سمینار فهم معنای حقیقی انسان با رویکردی بر روانشناسی

سمینار بین المللی «فهم معنای حقیقی انسان با رویکردی بر روانشناسی سلامت» با سخنرانی خانم دکتر دانشپور، عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی در دانشکده روانشناسی دانشگاه سوماترای جنوبی اندونزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، سمینار بین المللی «فهم معنای حقیقی انسان با رویکردی بر روانشناسی سلامت» با سخنرانی خانم دکتر دانشپور، عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی در دانشکده روانشناسی دانشگاه سوماترای جنوبی اندونزی برگزار شد.

در این سمینار که دانشجویان و اساتید این دانشگاه حضور داشتند، ابتدا اساتید اندونزیایی  مقالات خود درباره موضوع مربوطه را ارائه کردند.

سپس  دکتر دانشپور در مقاله خود اظهار داشت: با وجود پیشرفت حیرت آور بشر در عرصه های مختلف اما هنوز شناخت جامع و کاملی از انسان آنگونه که اسلام معرفی کرده ارائه نشده است.

وی گفت: با وجود گفتمان های مختلف در دانش روانشناسی و مکاتب گوناگون در این عرصه شامل مکتب زیست شناختی، مکتب رفتارگرا، انسان گرا و مکتب هستی گرا اگرچه هر کدام با دید مثبت ماهیت انسان و کمال و شکوفایی استعدادهای او را مد نظر قرار دادند اما در مقایسه با کامل ترین مکتب وحیانی کمبودهایی داشتند و از جامعیت لازم برخوردار نیستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: قرآن کریم با افق بالاتر از نگاه خالق، ماهیت حقیقی وجود انسان را معرفی نموده و ویژگی های جامع تری در بحث سلامت و روان انسان معرفی می کند.

دکتر دانشپور خاطرنشان کرد: در این مقاله سعی شد ضمن شناخت هویت حقیقی انسان و معرفی مفهوم انسانیت، رسیدن به تعادل و سلامت روان را به عنوان نقطه آغاز این سیر صعودی و تکامل انسان به سوی توحید معرفی کنیم و ویژگی های معرفی شده در قرآن کریم در رابطه با ابعاد اعتقادی و رفتاری انسان را  به تفصیل مورد اشاره قرار دادیم.

انتهای پیام/

کد خبر : 75889
تاريخ ثبت خبر : 19 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:22
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)