| امروز شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


ویراست جدید «روش در روش» منتشر شد

نشر لوگوس ویراست دوم «روش در روش: درباره ساخت معرفت در علوم انسانی» اثر مهم احمد محمدپور را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مهر، نشر لوگوس اخیراً کتاب «روش در روش» را با اضافات و تجدید نظرهای کلی به بازار کتاب عرضه کرده است.

در ویرایش جدید، علاوه بر تغییرات محتوایی و ویرایشی جدی، واژه‌نامه توصیفی روش‌شناسی هم به کتاب افزوده شده است که برای پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار مفید است.

کتاب «روش در روش» تلاشی است متمرکز، سازمان‏ یافته و هدف‏مند برای شناساندن هویت تاریخی و فلسفی ناظر بر سه جریان روش‏شناختی کمی، کیفی و ترکیبی در علوم انسانی. در این میان، قبض و بسط بنیان‏های هستی‏ شناختی، معرفت‏ شناختی و روش‏ شناختیِ روش در کانون توجه قرار دارد.

نویسنده در سراسر کتاب بر اتصال فلسفه و روش از سویی و فهم مبانی نظری فنون تحقیق کمّی، کیفی و ترکیبی از سویی دیگر تأکید می‏ ورزد.

جدا از تشریح پی‏ بندی‏های فلسفی و پارادایمی روش در علوم انسانی، نویسنده در لابه‏ لای مباحث و مجادله‏ های موجود، ذهن خواننده را نسبت به آنچه امروزه در حوزه‏ تحقیقات اجتماعی در کشور جریان دارد حساس می‏ کند و ابزارها و معیارهایی برای نقد و ارزیابی این تحقیقات در اختیار وی می‏ گذارد. مطالعه این کتاب به همه کسانی که دغدغه روش دارند توصیه می‏ شود.

نشر لوگوس این کتاب را در ۶۳۱ صفحه، در قطع وزیری، با جلد سلفون سخت و نفیس و به قیمت ۷۲۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 75807
تاريخ ثبت خبر : 18 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:00
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)