| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی مقاله؛


درآمدی بر طبقه‌بندی‌های اندیشه اسلامی

نجف لک‌زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مقاله ای با عنوان «درآمدی بر طبقه بندی های اندیشه اسلامی» در شماره 61 فصلنامه علمی ـ پژوهشی حکومت اسلامی، نگاشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک‌زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مقاله ای با عنوان «درآمدی بر طبقه بندی های اندیشه اسلامی» در شماره ۶۱ فصلنامه علمی ـ پژوهشی حکومت اسلامی، نگاشته است که در ادامه چکیده آن از نظر می گذرد:

چکیده:

اندیشه سیاسى اسلام و مسلمانان مقوله اى است که در جهان معاصر توجه بسیارى را به خودجلب کرده است. اندیشه تجدید حیات سیاسى در جهان اسلام موجب شد که از یک سو مؤسسات مطالعاتى در مغرب زمین به بنیادهاى فکرى سیاسى در میان مسلمانان توجه کنند و یا دیگر سوى، محققان مسلمان نیز به ذخایر کهن سیاسى خود نگاهى دوباره بیفکنند.

بدیهى است که این پژوهش‌ها و مطالعات در یک سطح نبوده و یا از نظر روش و محتوا قابل  ارزیابى و درجه بندى هستند. در این مقاله هدف این است که نوع نگاه این مطالعات و پژوهش ها به اندیشه سیاسى مسلمین و طبقه بندی هاى که در این باره ارائه داده اند، مورد شمارش و احیانا نقد و بررسى قرارگیرد تا پس یا آن بتوانیم با نگاه روش‌مندترى به مدیریث سیاسى اسلامى بپردازیم.

این طبقه بندی ها از یک جهت به دو گروه تقسیم می‌شوند: طبقه بندی‌هاى که به اندیشه سیاسى اسلامى پرداخته اند و آنها که فقط به اندیشه سیاسى شیعه پرداخته اند.

علاقه مندان می توانند متن کامل این مقاله را از اینجا ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 75352
تاريخ ثبت خبر : 11 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:34
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)